איך לסיים קשר בעייתי???

סיגלית


דני שלום, אני אמא לתאומים בני 5 ומאוד נהנית מהאתר שלך ומהספר המרתק. אני מאוד אוהבת ומעריכה את איך שאתה חושב ואת המסרים הברורים. אני רוצה ברשותך להתייעץ איתך בקשר לחברה טובה בנושא זוגיות למרות שאני מבינה שזה לא תחום שאתה עוסק בו. חשובה לי בכל זאת התייחסותך אם תוכל במיוחד כי הייתי רוצה שחברתי תקרא. היא רווקה, בת 30 ולפני שלושה חודשים היא הכירה בחור גרוש (בלי ילדים) אחרי הרבה זמן שלא היתה בקשר רציני. בהתחלה הכל היה טוב וזה היה נראה מבטיח. מה שקרה שחודש בערך אחרי שהם הכירו היא התחילה להרגיש חנוקה, הוא נהיה נורא אובססיבי אליה, קנאי בצורה מפחידה. הוא מצידו נורא מעריץ אותה ועושה בשבילה ומוציא הרבה כסף על מתנות יקרות. בהתחלה זה באמת היה נעים ומחמיא אבל היום היא נמצאת במצב שהיא רוצה רק לדעת שהיא משוחררת ממנו. הבעיה היא שהוא לא משחרר ומתנהג בצורה אלימה ומטרידה. עדיין לא הגיע למצב של אלימות פיזית כלפיה אבל לדעתי זה רק עניין של זמן. אני מהצד מאוד מודאגת, מהתחלה הקשר הזה לא הרגיש לי טוב. מסקרן אותי לדעת מה אתה חושב כי אני כל הזמן אומרת לה שהיא חייבת לסיים את הקשר הזה מהר ולא לתת פתח להמשכיות אבל אני מבינה את הקושי כי הוא טיפוס בעייתי ונקמן. הוא גם מרגיש נבגד כי "אחרי כל מה שהוא עשה בשבילה" ככה היא מנפנפת אותו. בקיצור, מה לדעתך נכון לעשות???

דני גיל

18-12-2010 22:52
הי סיגלית,
אכן סוגיה שלא קשורה ליחסי הורים ילדים אבל יש לי מסר חשוב להעביר לחברה שלך באמצעותך אז בואי ננסה. ראשית חשוב לי לחזק את האופן שבו את מזהה את הפוטנציאל הבעייתי בהמשכיות הקשר, אני משוכנע כמוך שאת הקשר הזה צריך לסיים וכמה שיותר מהר.

המטרה של חברה שלך כרגע הוא להעביר לבחור מסר ברור שהקשר ביניהם נגמר אבל כמה שפחות לפגוע לו באגו. זאת המטרה. וחשוב שהגדרת המטרה תהיה לה ברורה.

איך היא תעשה את זה?
אפשר באמצעות מכתב או באמצעות שיחת טלפון שבו היא מבהירה לו את המסר הבא:
"... חשבתי על זה לא מעט, אני חושבת שאתה בנאדם נדיר, אני לא מכירה הרבה אנשים שמסוגלים לתת מעצמם כל-כך הרבה. מצד שני אני מבקשת שתבין שהקשר הזה לא יכול להמשיך, יש לי המון כבוד אליך וחשוב לי שנסיים יפה".

מכאן, כמו שאת כותבת, שלא תיתן פתח, חשוב שתהיה נחושה ועקבית בסירוב, חשוב מאוד שהוא יידע שהיא לא לבד, שיש לה חברות, הורים, אחים... שיודעים על הרצון שלה לסיים את הקשר ושהם מודעים לכל התפתחות מרגע זה ואילך.
בהצלחה ו.. שבוע שקט.

סיגלית

19-12-2010 21:13
מעולה!! תודה רבה!