התנהגויות חדשות אצל פעוטה בת שנה וחמישה חודשים

ענת


דני שלום
אודה לעצתך בנושא הבא: הילדה שלי בת שנתיים וחמישה חודשים, שנה שניה בגן ציבורי עם אותו הצוות. נראה לי שטוב לה בגן באופן כללי, היא רוקדת ומשחקת ונפרדת די יפה בבוקר. אני סומכת על צוות המטפלות הקבוע והיא אוהבת אותן. את המטפלת שאחראית על הקבוצה שלה היא לא מאוד אוהבת אבל נראה לי שהתרגלה.
זו הפעם השניה שמספרים לי בגן שהיא פורצת באמצע היום, בלי טריגר שנראה לעיין, בבכי היסטרי ונצמדת למטפלות. אולי קרו עוד מקרים כאלה אבל לא סיפרו לי. היא רוצה על הידיים ולא מצליחה להרגע מהבכי. מאחר ויש למטפלות 34 ילדים לטפל בהם, הן לא לוקחות אותה על הידיים אבל כן מאפשרות לה להצמד למישהי לפרק זמן קצוב.

יש לה בזמן האחרון מנהג כזה של למשש את הריסים בשתי העיניים עם האצבעות. נראה לי שהיא עושה את זה כשהיא עייפה, לא רגועה ומשועממת. אבל לא לגמרי הצלחתי לגלות מה גורם לזה לקרות.

אודה לעצות מה כדאי לעשות במצב כזה. אני לא יכולה עדיין לשוחח על זה עם ביתי כי למרות אוצר המילים הגדול שיש לה, תימלול רגשות או פחדים, או לספר על מאורעות היום.
המון תודה
ענת

ענת

29-11-2011 16:58
תיקון טעות - שנתיים וחמישה חודשים, לא שנה כפי שכתבתי :-/

דני גיל

30-11-2011 15:19
למה ענת? כתבת נכון.
הצלחת להבין מתי במהלך היום היא פורצת בבכי וזקוקה לקרבה של המטפלות? האם זה קורה בשעה קבועה או בזמנים משתנים? בהתייחס לגילה הצעיר ולדיווח שלך שבסה"כ טוב לה בגן, זו נראית לי תגובה אופיינית של עייפות. מה שגם יכול להסביר את הצורך שלה למשש את הריסים. לכן כדאי ראשית לבדוק מתי זה קורה. ככל שהסימנים מופיעים פחות או יותר באותה השעה ובסביבות הצהריים או הבוקר-צהריים, כמובן שזה מגביר את הסבירות ל... השערת העייפות.

שנית, כדאי לבקש מהמטפלות לשאול ולהציע לה בזמן אמת:

"את עייפה?"
"... רוצה לישון?"
"לשים ראש?"

ענת

30-11-2011 22:42
היי
תודה על התשובה. האמת, לא חשבתי בכיוון של עייפות וזה בהחלט שווה בדיקה. אני יודעת מדיווחי המטפלות עוד משנה שעברה שקשה לה ברגעי המולה בגן וקשה לה עם בכי של ילדים אחרים. אולי כשהיא עייפה וסף הגירויים מסביב גדול מכפי שהיא יכולה לשאת, היא נשברת. יש לי מה לעשות בעיניין או היא תלמד בעצמה עם הזמן לווסת אחרת את ההתמודדות להמולה ורעש?
שוב, המון המון תודה על התייחסותך.
ענת

דני גיל

02-12-2011 00:40
היי ענת,
אם את מגיעה למסקנה שאכן בעייפות מדובר כדאי לעדכן בכך את המטפלות ולסייע לה לעבור את השעות ה"קשות" באמצעות, נניח, בובה רכה ונעימה, חיתול בד (אם אפשר) או כל מה שעולה בדעתכם. יכול להיות שעצם המודעות לתחושת העייפות שלה תסייע לצוות בגן לתת לה את היחס הנכון בשעות הרלוונטיות. בהצלחה..