הפרעת קשב

רונית


בני בן 9. אובחנת הפרעת קשב כאשר היה בן 7 וחצי. ניסינו לתת לו ריטלין. בתחילה לקח. ואחרי כמה ימים הפסיק בטענה כי "זה לא טעים" למרות שיטות שונות (בשוקו,במעדן..). ואז הולכים לרופא והוא מסביר לו כמה זה חשוב ושוב מסכים לכמה ימים ושוב מפסיק. והרופא מציע לתת פרסים קטנים ושוב לוקח ושוב מפסיק. הילד בן 9!!! המחברות מתחילת השנה ריקות!!! בכיתה לא עושה כלום!!! משחק בחפצים (עיפרון,כובע)שלא תטעו-הילד חכם בצורה לא רגילה.מתבטא בצורה גבוהה לגילו. אבל במבחנים הוא לא כותב ולכן נכשל בהם. שיעורי בית לא מכין כי המחברת ריקה ואינו יודע מה עושים. במשחקים הוא אלוף-משחקי מחשב מתוחכמים, בניית לגו ויצירת חפצים שונים מחומרים שונים. הוא בכלל לא אוהב ללכת לביה"ס כי "משעמם לו". והרי אי אפשר לתת לו בכוח את הריטלין (ואני בכלל לא רוצה שהוא יקח אותו כי עשה לו תופעות לואי) אז אלוהים - מה עושים???? לעזוב אותו?לוותר לו? שלא ילמד? הרי היום לא משאירים כיתה...אז לאן יגיע? אני אובדת עצות. טיפול בהפרעת קשב באופן פרטי לא מתקבל בשל מצב כלכלי. יש למישהו פיתרון?

קול קורא

08-12-2011 17:30
רונית שלום,
ראשית, המצב שלך מוכר להורים לא מעטים :)
הקשיבי לתחושות הבטן שלך ולילד שלך.
אנו, קבוצת הורים, פועלים להקמת בית ספר לילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה מאוד, בעלי הפרעת קשב ו\או ליקויי למידה הרחוקים מאוד ממיצוי את יכולותיהם הגבוהות במסגרת הלימודים בה הם נמצאים. מסגרת הלימודים מיועדת להיות באזור השרון (לכיוון תל-אביב).במידה ואת מעוניינת-אנא פני אלי במייל ואפרט יותר:
[email protected]

דני גיל

08-12-2011 22:41
היי רונית, מה הסיבה שהוא מסרב לריטלין? איך היה התפקוד שלו בימים שלקח את הכדור? פניתם לאבחון פסיכו-דידקטי לאיתור קשיי למידה?

גליה

23-12-2011 12:35
שלום,
כהורה קשובה לשלושה ילדים בוגרים חשוב לשים לב למה הילד לא מעוניין בכדור.
האם קשור לכדור עצמו (לבליעתו ) או לתופעות הלוואי שלו.
מסניון רב יש ילדים שתגובותיהם שונות מגוונות וקשות לכדור (כמו גם מי שנהנה מאוד ממנו )
יש היום מגוון שיטות אלטרנטיביות להתמודד עם התופעה, דמיון מודרך, מוצרים טבעיים שונים ומגוונים.
ממליצה לנסות ולהתנסות
בהצלחה,
גליה