לא רוצה לצחצח שיניים

מיכל


הי,
מה עושים עם פעוטה בת שנה ו - 4 חודשים שמסרבת לפעמים לפתוח את הפה לצחצוח השיניים? ברוב המקרים היא כן משתפת פעולה, אבל אחת לכמה ימים היא פשוט מסרבת בכל תוקף לפתוח את הפה וכל השכנועים שלי לא עוזרים. במקרים האלו אני כופה עליה בסופו של דבר בכוח את צחצוח השיניים, מה שמרגיש לי מאוד לא נוח כי אני ממש נגד הפעלת כוח ומצד שני, חשוב לי שהיא תבין שאין ברירה וזה משהו שאין מצב שאני מוותרת לה עליו. האם אני נוהגת נכון?

דני גיל

23-05-2012 03:13
היי מיכל, ניסית לשאול אותה אם היא רוצה לצחצח לבד? נכון שהיא לא תעשה את זה טוב כמוך, אבל סביר שזה יעודד אותה לשתף פעולה. כמו כן טוב יהיה לדעתי אם תצחצחו יחד: את לעצמך והיא לעצמה, לפעמים גם אחת לשניה. תהפכו את כל המחויבות הזאת למשחק. אם תראי שהיא בכל זאת לא בעניין תוכלי אפילו להגיד לה:

\"יודעת מה.. את לא רוצה אבל אני לא מוותרת, לעצמי אני מצחצחת\"

תנסי ותראי מה קורה. את הרי לא חותמת איתה על חוזה צחצוח שיניים - אם תראי שזה לא מקדם אותה לשיתוף פעולה תסבירי לה שאת נאלצת להקפיד על כך. בכל מקרה תני לעצמך ולה כמה ימים לראות מה יהיה האפקט של הורדת הלחץ. אני אופטימי :)

והיה ותחליטי שאת רוצה לעשות את זה בדרך אחרת תסבירי לה שהיא לא חייבת לצחצח שיניים, אבל היא גם לא יכולה לצאת מחדר האמבטיה (כי היא לא צחצחה שיניים). את לא עושה את זה כי את \"מחזירה לה\" ואת לא מציגה את זה כעונש ואת אפילו לא כועסת. גם אל תדברי איתה על זה ואל תנסי לשכנע. פשוט תהי איתה בחדר האמבטיה ותשוחחי, נניח, עם חברה בטלפון (כי חשוב שתשומת הלב לא תופנה אליה בזמן הזה). תוך כדי גם תלטפי את ראשה ואת לחייה (חשוב שהיא תראה שאת בכלל לא כועסת עליה). תשמעי מיכל, הרי לא תשבו שם שעות. אני מהמר בפעם הראשונה על מקסימום 10 דקות ובדקות הספורות הללו את יוצרת שינוי אמיתי בגישה שלה. בהצלחה..