ילד עקשן

נועה


שלום וברכה, יש לי ילד בן 9 עקשן מאוד. שלשום הגיעה בייביסיטרית אלינו והוא מאוד התחצף אליה. הענשנו אותו בכך שירשום על דף 50 פעם "אני לא מתחצף למבוגרים" במידה והוא לא כותב הוא לא יוכל ללכת לחבר ביום למחרת. היה מבקש חברי אצל אותו חבר הוא הזמין 10 בנים מהכיתה לעשות על האש עם ההורים שלו. בני החמוד העדיף לא לבצע את העונש ולא ללכת לחבר. לציין שהוא מאוד חיכה למפגש אצלו והיה אמור להביא צ'יפס וכדי לא לבצע את העונש הוא החליט שהוא לא הולך. זה רק דוגמה אחת על עקשנות שלו. פעם הוא התעקש עם בעלי שעה שלמה על צחצוח שינים לפני השינה. ויש עוד הרבה מאוד דוגמאות.
מה עושים איך צריך להתנהג איתו.

דני גיל

27-06-2012 03:19
היי נועה,
הנחת העבודה שלך היתה שהוא יעדיף לכתוב 50 פעמים את המשפט שרצית, כדי לא להפסיד ביקור אטרקטיבי אצל חבר. אין לי ספק שהוא רצה ללכת לאותו חבר ולבלות יחד עם הוריו שמכינים "על האש". ובכל זאת הוא בחר לוותר על כך. למה בעצם?

אפשרות אחת היא שהוא אמר לעצמו:
"אני רוצה ללכת לחבר שלי אבל לא שווה לי לבצע את המטלה שאמא הטילה עליי לשם כך"

אפשרות שניה היא שהוא אמר לעצמו:
"אני רוצה ללכת לחבר שלי אבל לא שווה לי לאבד את הכבוד שלי לשם כך. אמא הטילה עליי משימה כתנאי למשהו שחשוב לי ורק המחשבה על כך גורמת לי להרגיש מובס ומושפל. לא רוצה!!! והאמת שכל מה שבא לי עכשיו הוא להתחצף לכל מה שזז"

כמובן שהאפשרות הראשונה לא מספיק משכנעת: ילדים - כשהם רוצים משהו - הם מוכנים לעבוד קשה לשם כך. אבל ברגע שהם נדרשים להקריב את הערך העצמי שלהם נראה אותם נעמדים על הרגליים האחוריות. ואז הם מתחצפים ומתעקשים ו... את יודעת.

נועה, יש הרבה דרכים לקבל את שיתוף הפעולה של הילדים מתוך מקום שמכבד את הילד ואני בטוח שתוכלי למצוא לא מעט "סודות" כאן בפורום ובכלל באתר. וכמובן.. מוזמנת לחזור אליי בכל שאלה.