השכבת הילדים

מירב


הי דני,
רציתי להתייעץ איתך לגבי הדרך שאני מרדימה את בניי. אזכיר לך שיש לי בן בן שלוש ושבעה חודשים -מיכאל ובן בן שנה וחצי -יונתן.
בדרך כלל אני שמה את יונתן בשמונה לישון לאחר שהקראתי לו סיפור ורק אחרי שהוא נרדם אני מכניסה את מיכאל למיטה שלו.(שניהם ישנים באותו חדר). לאחרונה כשאני משכיבה את יונתן הוא צועק וזורק כל רגע את המוצץ ואז הקטע שבו אני מכניסה את מיכאל למיטה מתעכב הרבה כי יונתן לא מפסיק לצעוק.
חשבתי שאולי כדאי לקרוא לשניהם סיפור ביחד ואז להכניס את שניהם לחדר ולשבת איתם עד שיירדמו.
מיכאל חייב שאשב לידו עד שהוא נרדם.
מה דעתך על כך?

דני גיל

27-07-2012 03:09
היי מירב,
לדעתי כן.. זה רעיון מצוין לשבת עם שניהם יחד ולהקריא להם סיפור. קחי בחשבון את פער הגילאים ותזרמי איתם: אם הבכור מגלה עניין בסיפור ויונתן (הקטן:) מגלה עניין בדפי הנייר זה מצוין; ואם יונתן מגלה עניין בסיפור ומיכאל הבכור מתעניין בדברים אחרים שקרו לו במשך היום והוא נזכר לספר לך, תראי איך את יכולה לתת לזה מקום. היכולת שלך להכיל אותם במקביל וליצור אווירה בטוחה כזאת שלכולם יש בה מקום היא נכס לילדים.

מירב

27-07-2012 17:54
תודה
אבל מה אני עושה אם יונתן הקטן זה שבן שנה וחצי מסרב לישון וצועק כל הזמן וזורק את המוצץ. איך לטפל בזה? זה קורה לפעמים בלילה ובימי שישי שהוא לא בגן ונשאר איתי בבית אז הוא מסרב ללכת לישון בצהריים ובוכה ללא הרף. נראה לי שהוא רוצה להישאר ער כדי להיות איתי.

דני גיל

29-07-2012 17:59
מירב, אם הקטן מנסה לקבל את תשומת ליבך על ידי כל מיני פרובוקציות אז תמנעי ממנו את תשומת הלב. ואז זה בדיוק הזמן להיות עם הבכור שלך. אם הוא זורק את המוצץ אל תמהרי להרים לו אותו; אם הוא צועק וכדומה אל תמהרי לעצור אותו. להיפך, תראי לו שאת מפגינה נוכחות איפה שנעים לך ואיפה שמשתפים איתך פעולה, כרגע לצורך העניין - עם הבן הבכור. ואת לא צריכה להסביר את זה במילים אלא במה שאת עושה. אפילו מדי פעם תזמיני אותו לנסות שוב להצטרף אליכם ולהקשיב לסיפור או למשהו אחר.

אין כאן פתרונות קסם, הוא בן שנה וחצי והוא מתנהג כמו פעוט בן שנה וחצי. והכי חשוב לנו ההורים לזכור את זה כדי לא להתאכזב כתוצאה מציפיות מוגזמות כי אז אנחנו באמת עושים את הטעויות שמשאירות את ילדינו ערים זמן ממושך.