ילד סנדוויץ'

אנה


הי דני ושבוע טוב!

רציתי לדעת אם יש לך המלצות לגבי מאמרים/ ספרים וכו' לגבי ילד סנדוויץ'? אני אוטוטו עם ילד שלישי ורוצה לדעת איך להימנע (כמה שאפשר) מלהפוך את הבן שני ל"סנדוויץ'" טיפוסי...
:-)
שתהיה שנה טובה, מתוקה המון בריאות ועוד בריאות ואושר!!
אנה

דני גיל

10-09-2012 03:14
היי אנה, תודה-תודה... שנה טובה ומתוקה גם לכם. אני לא מכיר חומר כתוב שהרשים אותי בעניין הספציפי הזה ובכלל... יש לי הרגשה ש"ילד סנדוויץ'" הוא מושג מיושן לעידן המודרני. כלומר שמה שמאפיין את גדילתו של הילד הזה ומה שיוצא ממנו בסופו של דבר אינו שונה מילדים אחרים שאינם "ילדי סנדוויץ'".

בעבר ילדים היו גדלים בלי יותר מדי התייחסות לצרכים הרגשיים שלהם ולכן ילדי הסנדוויץ' היו מפסידים בגדול בתוך הסנדוויץ' שלהם. אלא שהיום המצב שונה: קיימת מודעות מצד ההורים למעמד הילד במבנה המשפחתי, קיימת מודעות לצרכים הרגשיים שלו בהתאם לגיל הילד ומקומו במשפחה, לפעמים מודעות יתרה. ואם יש משהו שלהורים של היום כדאי להיזהר ממנו הוא דווקא המודעות היתרה, כי בסופו של דבר היא מזיקה יותר מאשר מועילה.

למשל, הילד בן השלוש שמתמודד עם לידת אחיו התינוק. בעבר היתה ההתמודדות שלו קשה בגלל חוסר המדעות של ההורים. היום ההתמודדות שלו קשה דווקא בגלל שההורים מודעים: היחס המבין, המכיל, המקבל, הרגיש, הזהיר וההססני שם את הילד הזה בעמדת הקורבן ואת ההורים בעמדת האשמים. רע לילד ורע להורים.

לידה קלה שתהיה ;)

אנה

20-09-2012 01:25
תודה דני ושנה טובה :-)