מה קרה לילדה שישנה כל הלילה???

יעל


דני, ערב טוב!
ראשית ברצוני להחמיא לך על הספר הנהדר שכתבת! קיבלתי אותו מתנה וקשה להניח אותו...
ולעניין...יש לי ילדה בת שנתיים וחצי. מדובר בילדה פיקחית וחכמה מעל לרמת בני גילה (אוביקטיבית). עד לפני כמה חודשים היא ישנה לילה שלם במיטתה ללא כל בעיה. לפני מספר חודשים היא החלה לבוא אלינו למיטה. היא מסרבת לחזור למיטתה ומתעקשת לישון איתנו.בעיקר איתי (האמא). יש לילות שאני מצליחה להחזיר אותה למיטתה אבל אז עלי לישון לידה. ובכלל אנחנו לא מתעקשים על כך כיוון שאחיה הקטן, בן השנה וחצי ישן בחדר ואם הוא מתעורר זה כבר סיפור אחר...מה כדאי לעשות? אנחנו לא חושבים שזה הרגל טוב לישון איתנו במיטה מעבר לכך שזה לא נוח וגם מפריע לזוגיות.
עוד אציין כי הבעיה החלה בתקופה בה נגמלה מחיתולים (בלילה עדיין שינה עם חיתול) וכי מדובר בילדה אהובה שמקבלת המון חיזוקים במהלך היום.
נשמח מאוד לחוות דעתך
בתודה מראש,
יעל

דני גיל

25-09-2012 02:31
היי יעל,
שמחתי לשמוע על המתנה שקיבלת :)
תודה על השיתוף!

ההתעוררות הזאת של הקטנטנים בגילאי השנתיים ועד חמש-שש כל כך נפוצה. מוזמנת לדפדף קצת בפורום ולהיווכח לכמות הרבה של השאלות העוסקות כולן באותו נושא: הירדמות של פעוטות והתעוררויות בלילה. אפשר לטפל בעניין בשתי דרכים שונות:

דרך אחת היא ללוות את בתך חזרה למיטתה כל פעם שהיא מתעוררת, לסייע לה במה שאפשר לסייע, ולחזור למיטתכם:

היא קמה - אתם מחזירים.
היא שוב קמה - אתם שוב מחזירים.
וכן הלאה.

וככה, באופן עקבי-נחוש-אופטימי-דבק במטרה, תוכלו לראות אותה לאט-לאט קמה אליכם פחות ועד שלא תקום בכלל. כדי להצליח בדרך הזאת אתם חייבים להתגייס לכמה לילות של שינה לא רצופה שבה אתם מחזירים אותה למיטתה כל זמן שהיא מתעוררת. לא נאבקים איתה וגם לא דורשים ממנה כלום. אתם פשוט עסוקים במעשים ולא במילים.

אגב - החשש שאחיה הקטן לא יתעורר כתוצאה מההתעוררות שלה מפיל אתכם במלכודת כי בזמן שאתם מנסים לדרוש אותה לשקט היא מקבלת קלף חזק לניהול משא ומתן:

רוצים שקט? סבבה! אצלכם במיטה!

לכן הצעתי בעניין הזה היא לא להתרגש מההתעוררות הנוספת של אחיה הקטן, לצפות את זה מראש למשך תקופת ההסתגלות ולהביא בחשבון שניים-שלושה לילות מאתגרים.

היכן הבעיה? שבלילה כולנו עייפים והחיים לא תמיד פשוטים, וקשה להיות תמיד רציונלי ולפעול לפי ספר זה או אחר, וכך נוצר מצב שבשתיים בלילה מתחמם לו מאבק כוחות בין ההורה לילד וזה הדבר שהכי מעיר את הילד. לכן, לדעתי, מוטב שכל הורה יעשה את הבחירה שלו אם הוא מסוגל לפעול באופן הזה ואם לא, לפחות להיות מספיק גמיש כדי לבחור בדרך אחרת.

הדרך האחרת היא הדרך השניה שאציע לך והיא לאפשר לה להירדם במיטתכם - סביר שזה יקרה מהר - ואז להעבירה למיטתה. הרציונאל הוא שעם הזמן היא תתרגל לקשר התעוררות לחוויה נעימה ולכן ההתעוררויות הקטנות כבר לא יקימו אותה. גם אנחנו, המבוגרים, מתעוררים המון בלילה ובכלל לא יודעים מזה. ולמצב הזה אנחנו רוצים להביא אותה.

וכאמור, אם בחרתם בדרך הראשונה תזכרו שהמטרה שלכם היא לפעול בצורה מסוימת שתעייף ותתיש אותה. אם היא מקדימה לעייף אתכם ולתסכל אתכם - זמן לעשות חושבים ואולי לשנות את הגישה.
לילה טוב :)