עזרה עם ילד בן 6.5

אתוש43


שלום, יש לי ילד בן - 6.5. כבר כמה פעמים שכשאני לובשת גופיה או חולצה עם מעט מחשוף או חולצה שמעט יורדת הוא ישר מרים לי את החולצה ואומר שזה לא צנוע. גם לאחותו בת 22 הוא מעיר את אותו הדבר.
פעם אחת כשלבשתי מכנס צמוד הוא העיר שהמכנס ממש צמוד ורואים לי את הטוסיק. זה ממש לא מצא חן בעיניי ואז ישבתי איתו לשיחה שבה הסברתי לו שכל אחד ילבש מה שהוא רוצה ולכל אחד יש את הגוף שלו ושאסור לאחר לגעת בגוף של השני ללא רשות, ואם עושים את זה אז יש עונשים, כמו כלא. הבנתי שזהו גיל שבו מתחיל הסקרנות המינית אצל ילדים בני גילו. אבל זה התנהגות נורמלית שיפריע לו הלבוש שלי או הלבוש של אחותו בת ה- 22. הוא ילד מאוד מאוד חכם (הוא יודע המון דברים בפיזיקה ובחלל וזה ממה שהוא מקשיב ללימוד של אחותו). גם בזמנו הגננת אמרה שיש לו שפה מאוד עשירה ושהוא ילד חכם ופיקח.
אשמח לדעת האם עלי להתעלם מזה או שעלי להסביר לו דברים אחרת?? תודה רבה על עזרתכם!!

דני גיל

15-10-2012 01:05
... והשאלה אתי היא מאיפה הוא סופג את הערכים הללו, שלכם בבית הם זרים לפי מה שהבנתי. כי אני לא רואה סיבה לכך שילד בן 6 יבקש לשמור על ערכים של צניעות אם הוא לא ספג אותם: בבית, בגן, אצל חברים קרובים. לכן כדאי ראשית לבדוק מהיכן הוא מגיע למסקנה שלבוש מסוים הוא "לא צנוע", ופסול. ורק אחרי שנבין מאיפה זה בא נוכל לדעת כיצד הכי נכון לגשת לעניין.

עינת

16-10-2012 21:19
אתי שלום.
הילד שלך מאוד חכם, מאוד מיוחד ויודע שמה שהוא אומר הוא גם צודק.הילדים של היום, ישימו מראה להורים שלהם גם אם ההורים שלהם לא יתחברו ולא יאהבו לשמוע את האמת. העיניין הוא שכיוון השיחה שפיתחת איתו, היא לא לרמה הפנימית של הילד שלך. עדיף שתפתחי איתו שיחה עם שאלות ולא עם הסברים והצהרות. תנסי להבין מה זה בשבילו "צנוע" , איך הוא היה מצפה שתתלבשי ולמה הוא חושב שככה יהיה יותר טוב. אני מבטיחה לך שאם הוא ישתף איתך פעולה, את תופתעי מאוד מנכונות התשובות שלו ומהראיה שלו על החיים, אפילו בגיל כה צעיר. גם אם מישהו עשה עליו מניפולציה או שהוא שמע את זה במקום אחר, בכל זאת הוא דבק בעובדה זו, וכדאי לך לדעת למה ולתת לו להתבטא.