פיפי במכנסיים

אורלי


היי, הילדה שלי בת שלוש וחודשים בגן עירייה. היא גמולה מגיל שנתיים וחצי גם בלילה והכל לא בורח לה אולי פעם בהמון זמן ואני לא עושה עניין, מחליפה ומחזירה אותה לישון היא גם לא קמה בלילה.

השבוע היא באה מהגן ואומרת שילדה בגן עושה פיפי במכנסיים. היא אמרה את זה בטון כאילו זה בסדר אז אמרתי לה שהיא ילדה גדולה ולא תינוקת וילדים עושים בשירותים ואם לא אז שמים טיטול. באותו לילה היא קמה ואמרה שברח לה פיפי. החלפתי לה וזהו. היום באה מהגן לאחר שברח לה בגן ונסיעת החליפה לה בגדים. שאלתי אותה למה החליפו לה בגדים אז אמרה שברח לה וגם לנועה הילדה שעושה במכנסיים, אז אמרתי לה שהיא ילדה גדולה ועושים במכנסיים ואם נועה עושה במכנסיים אז אלמוג (הילדה שלי) לא צריכה גם לעשות.

ושאלתי אותה אם היא תאכל חול האם גם אלמוג תאכל חול ואז אמרה לי אייכסה חול לא אוכלים חול, אז אמרתי לה שילדים עושים פיפי בשירותים ומי שלא שמים טיטול ושאלתי אותה אם היא רוצה שאשים לה טיטול ואמרה לא
איך מעבירים לה מסר ברור גם לגבי הפיפי אבל גם לגבי כל הענין אם מישהו עושה משהו היא לא צריכה גם לעשות
לחץ חברתי
 

דני גיל

01-12-2012 23:08
אורלי,
לפעמים הכי נכון להרפות מדברים במקום לתפוס אותם כהזדמנות להעביר את הילד איזשהו שיעור לחיים. כי בלי לשים לב, כשאת עושה את זה את בעצם מעצימה את האירוע, שמה עליו פוקוס - המון תשומת לב.

אם היא בחרה להרטיב במכנסיים כי רצתה "לעשות כמו" הרי שזה זמני (יכול להחזיק פעם-פעמיים) ולכן הכי טוב להתעלם.

הדר

04-12-2015 21:05
תגידי לאלמוג שנועה היא לא ילדה שעושה מעשים שמרעים דוגמא אם נועה תעשה דבר שמגעיל אותך את תעשי אם את אמרת בעצמך שמגעיל