בעיות שינה אצל בת שנתיים ורבע

יעל


ביתי בת השנתיים+ היתה רגילה עד לא מזמן לקום בלילה ולחזור לישון בעזרת בקבוק מטרנה.

לפני כמה חודשים החלטנו לגמול אותה מההרגל הרע הזה. הסברנו לה ודברנו הרבה מראש.

כמה לילות היא קמה לבקבוק ולא קיבלה. (היא דוקא לא דרשה כי הבינה מה שהסברנו אבל היה לה קשה להגמל)

כדי לעזור לה להרדם בחזרה היינו מעבירים אותה למיטה שלנו והיא היתה ממשיכה לישון מצוין. (חשבנו שאחרי שהיא תגמל ממטרנה היא תפסיק לקום בכלל....)

מאז היא קמה כל לילה במטרה לעבור אלינו.

מזה כשבועיים החלטנו להפסיק את זה, אך ללא הצלחה.

היא קמה כל לילה וקוראת לנו וצועקת הרבה זמן עד שנרדמת מיאוש....:-( (אנחנו אומרים לה כל הזמן שעכשיו לילה ובבוקר כשיהיה אור היא תוכל לעבור אלינו ) אנחנו לא רוצים לשבת לידה עד שנרדמת שזה לא יהיה ההרגל הרע הבא....(וגם היא כל רגע מתעוררת ואנחנו עייפיםםםםם)

מה אפשר לעשות כדי לגמור את זה?

אנחנו פשוט מיואשים...........:-(

דני גיל

29-01-2013 00:41
היי יעל,
ככה:
הסיפור מוכר וכמי שדווקא מאמין בפתרונות קסם ביחסי הורים וילדים צר לי הפעם לאכזב: בלילה אין פתרונות קסם. בלילה אתם צריכים לגייס כוחות, להיות עקביים ונחושים, יהיו שימליצו לתת לה לבכות עד שהיא נרדמת, אבל לדעתי נכון יותר דווקא לגשת אליה ולספק לה את הביטחון שהיא זקוקה לו. אכן מתיש ואכן מעייף ומתסכל ולא תמיד מניב את התוצאות שציפינו להן ו... לכן אני באופן אישי לא הייתי עושה את זה. ולכן אני לגמרי בעד להיות פתוח לאפשרות לקחת את הילדה למיטת ההורים ולהחזיר אותה למיטתה כאשר היא נרדמת. ככל שתעשו את זה מבחירה ומתוך סמכות כך יהיה לכם קל להחזיר אותה למיטתה, כי היא לא תהיה חשדנית ודרוכה כל הזמן.

מעבר לכך, כאשר ילד שמתעורר בלילה ומיד נרדם גדלה הסבירות שהוא יתעורר פחות ופחות עם הזמן משום שההתעוררות מתקשרת בהתניה לחוויה נעימה. לעומת זאת, כאשר הוא מתעורר למאבק מתיש כל התעוררות קטנה תעמיד אותו על הרגליים. לכן, יש היגיון בבחירה לקחת את הילד למיטה והיא לא רק תוצאה של חיפוש אחר הפתרון הקל.

הזכרת את המטרנה אבל אני בכלל לא בטוח שזה קשור לעניין. ילדים בגיל שנתיים עד חמש-שש מתעוררים בלילה ורוצים את ההורים. מאחר ולכל ילד יש את האופי שלו אפשר להבין למה עם ילדים מסוימים זה קשה יותר ועם אחרים פחות, ולכן מה שנכון לילד אחד לא יהיה נכון לילד אחר.

עוד דבר, תמיד כדאי גם להתאים את הדרך שלנו ל.. סגנון החיים שלנו ולא לפעול לפי חוקים נוקשים. אני למשל רגיל להירדם מאוחר ולכן ילדיי שהיו קטנים יותר זכו בנוכחות שלי בלילות (ומכיוון שהייתי בנוכחות מלאה הם גם נרדמו מהר). לעומת זאת, אם היו מתעוררים לאחר שנרדמתי לא הייתי חושב לרגע לגייס כוחות, להיות עקבי, נחוש ו... כל הססמאות ;-)

יעל

03-02-2013 14:06
דבר ראשון תודה רבה ל התשובה המפורטת.
אכן ניסיתי את מה שהצעת, בחמישי ובשישי ישבתי לידה עד שנרדמה (במקום להביא אותה אלינו, זה גם מרגיע אותה), אך אתמול בלילה היא התעוררה וסרבה לחזור לישון, ועשתה בעיות (תכסי אותי שוב ושוב, אני רוצה רק את אבא וכדו').
זה נראה כאילו היא מבינה שהיא יכולה לנצל אותנו בסיטואציה הזו.
אני לא רקדתי לפי החליל שלה ואמרתי לה שאם היא לא שוכבת יפה אני הולכת לישון.
אנו מרגישים ממש חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות איתה.........
מה היית מציע לעשות???

דני גיל

03-02-2013 20:26
.. ומה היא תעשה אם תירדמי (באמת או בכאילו) כאשר את יושבת לידה ונותנת לה יד? לדעתי, אם אתם ממש לא רוצים לאפשר לה להירגע במיטתכם, תגיעי אליה אבל שזה לא יהיה מובן מאליו. קודם כל את יכולה ליצור תנאים שבהם היא לא תוכל לנצל את ההזדמנות (נניח במצב שאת "נרדמת" לידה) ואם גם זה לא מצליח אז תנו לה שוב להתייאש קצת במיטתה לפני שתגשו אליה להציע לה את נוכחותכם. מה אז יקרה?

חשוב שתדעו שמה שקורה לכם קורה המון (!!!) ו... שאתם בסדר! זה לא משהו שאתם עושים לא נכון..

יעל

03-02-2013 20:39
אני ינסה אולי באמת להתעלם מהבקשות שלה (לעשות כאילו אני נרדמת....)
לגבי לתת לה לבכות ואז לגשת אליה, זה לא יראה לה כאילו היא הצליחה להכניע אותנו, כאילו נשברנו מהבכי ו"בזכותו" נגשנו אליה?
שוב תודה על העזרה!

דני גיל

03-02-2013 20:58
.. ולכן את חוזרת אליה כדי לבדוק איתה שוב אם היא רוצה שתהי איתה, בתנאים שלך. סביר שבשלב הזה היא תהיה מחויבת יותר לקיים את התנאים.