התעוררות באמצע הלילה

מרב


שלום רב,
בני בן שנה ותשעה חודשים. בחודשיים האחרונים פיתח דפוס של יקיצה באמצע הלילה (בין 1:00 ל 3:00)וקושי רב להירדם בשנית. אציין כי הוא נרדם בערב לבד, בדר"כ בשעה שמונה בערב, אנחנו מניחים אותו והוא נרדם. כך שאין לו הרגלי תלות.
הבעיה החריפה לאחרונה, כאשר קפץ ממיטת התינוק והעברנו אותו למיטת מעבר.
הוא מתעורר באמצע הלילה, עירני מתמיד ומוכן להתחיל את היום הבא.כאשר היה במיטת תינוק, היינו נותנים לו קצת לבכות ועם הזמן היה מתעייף ובסוף נרדם.
עכשיו הוא פשוט קם ויוצא. ניסינו להביא אותו למיטה שלנו (למרות חוסר הנוחות, כי גם ביתי בת השלוש מגיעה אלינו במהלך הלילה, וזה צפוף) אבל הוא לא נרדם! מסתובב ער במיטה, נעמד ומושך בווילון, מנסה לקפוץ עלינו. כך גם לפעמים כשעתיים. בלילות האחרונים החלטנו שגם אם במיטה שלנו הוא לא נרדם, אז נלחם עד הסוף, כדי שירדם במיטה שלו. אבל זה אפילו עוד יותר גרוע. בלילה האחרון למשל הוא התעורר בשעה 2:00 ונשאר ער עד 5:00 לפנות בוקר. אגב, לא עוזר גם אם יושבים ליד מיטתו, הוא בכל זאת יורד מהמיטה ומנסה לעשות תעלולים (לקפוץ מעל הגדר למשל).
אנחנו פשוט מותשים. שום דבר לא עוזר, לא בדרך הקשה ולא בדרך הקלה. לא לבד ולא ביחד.. אנחנו עייפים. מה עושים??

דני גיל

22-02-2013 01:59
וואווו!!
התעייפתי רק מלקרוא :)

מרב, למה לא להוסיף למיטה שלו מעקה בטיחותי גמיש שלא ניתן לטפס עליו? הוא עדיין יתעורר אבל לכם יהיה קל יותר לפעול.

אחד הדברים שלדעתי נכון לעשות עם הילדים האנרגטיים האלה בלילה הוא לצאת לרגע מהמוד של השינה. הוא (הילד) הרי לא נמצא שם ממילא ולכן כל הניסיונות שלנו להחזיר אותו למצב שינה (לדבר בלחישות, ללטף, לנדנד וכאילו להרגיע) רק מעוררים אותו עוד יותר.

לעומת זאת,

אם אתם מאפשרים לעצמכם לקום אליו ולהתחבר לרגע לאנרגיות שלו: לחבק אותו, לנשק אותו, לצחוק ולדבר בקול טבעי, אולי להחליף חיתול, ולהעביר ככה איזה רבע שעה, מאוד יכול להיות שיהיה לכם קל יותר להחזיר אותו למיטה.

וכאן יהיה לכם קל יותר אם באמת תוסיפו למיטה שלו את אותו גבול פיזי שלא מאפשר לו לצאת. הוא צעיר מדי ולכן זקוק לגבול הפיזי הזה.

איך נשמע לך?