לילה ראשון בלי אמא (ואבא)

גיל


שלום,

אנחנו מעוניינים שביתנו בת השנתיים וקצת תישן מידי פעם בביתם של סבא וסבתא.

מאז שנולדה, היא פוגשת אותם כל שישי בארוחת ערב משפחתית (שגם אנחנו נוכחים בה), ובנוסף, הסבתא מוציאה אותה פעם בשבוע מהגן ושומרת עליה בביתנו למשך שעתיים-שלוש. היא אוהבת מאוד את הסבתא וקשורה אליה.

האם יש משהו שכדאי לעשות לפני שאנחנו שולחים אותה ללילה מחוץ לבית? האם כדאי לעשות זאת באופן הדרגתי (למשל, בשלב ראשון שתבלה אצלם כמה שעות לבד במהלך היום)? איך אתה ממליץ לעשות זאת? או שאפשר פשוט "לזרוק אותה למים"?

שאלה נוספת, אם בלילה אצל סבא וסבתא היא מגלה קושי להירדם ורוצה את אמא, האם לוותר ולבוא לקחת אותה?

ברכה

21-02-2013 01:23
היי. אני יכולה להגיד מנסיון שאין צורך ללחוץ. גם הבן שלי בגיל הזה לא ישן אצל סבתא שלו. ובגיל 4 הוא ביקש לבד וישן לילה שלם בלי לקרוא לי. כל ילד והבשלות הרגשית שלו. בהצלחה

דני גיל

22-02-2013 01:43
היי גיל,
אני מסכים עם ברכה שמוטב לא ללחוץ כי הלחץ עשוי דווקא לכרסם בתחושת הביטחון שלה. ההצעה שלך לעשות את זה בהדרגה ולאפשר לה לבלות אצל סבא וסבתא זמן ממושך יותר לפני שאתם מציעים לה לבלות שם לילה שלם נשמעת לי נכונה והגיונית. אם היא תרגיש בטוחה לישון שם היא תישן שם ואם לא היא תתנגד ולא תירדם ולכן אין כאן עניין של איזה גבול ברור שחסר ושאתם מפספסים אותו.

הכי נכון לדעתי לשדר לילדה שיש לה אפשרות אטרקטיבית להתרענן קצת ו... היא הבוחרת:

"את רוצה להישאר לישון אצל סבא וסבתא?"

אם כן אז כן, אם לא אז לא, אתם בכל מקרה איתה.
אם היא בוחרת לישון שם ובאיזשהו שלב מבקשת לחזור (די צפוי שיקרה ולכן כדאי להביא בחשבון מראש) אז לדעתי הכי נכון להחזיר אותה ולתת לה את ההרגשה שזה בסדר גמור, ושזה מעולה שהיא אומרת מה היא מרגישה וכל הכבוד על עצם הניסיון.

תראו.. אם כרגע היא לא בשלה לשחרור הזה, אבל בעוד כחצי שנה יהיה לה את הפוטנציאל "לעשות את זה", הרי שבאופן הזה אתם שומרים על הפוטנציאל הזה ולא מכבים אותו. וזה מה שחשוב בשלב זה.
בהצלחה..