גן או מעון?

נטע


שלום,
הייתי שמחה אם תוכל לעזור לי בהתלבטות מסוימת. בתי ילידת ינואר 2011, בת שנתיים ו-3 חודשים. אין לי אפשרות לרשום אותה לגן עירייה לשנת הלימודים הקרובה מאחר והיא ילידית ינואר ו"מפספסת" בחודש את השנתון. היא כרגע במעון פרטי קטן ומשפחתי. הילדה מאוד מפותחת, גמולה ובוגרת, ולעניות דעתי אין תועלת להשאירה שנה נוספת במעון. אני בודקת את האופציה לגן פרטי בקיבוץ שם תוכל להשתלב בכתה עם ילדים בגלאי 3-4. אני פחות מלהבת מהרעיון להשאירה במעון הנוכחי מאחר והוא קטן מבחינת כמות הילדים בני גילה ומבחינת גדל המבנה (מתאים יותר לתינוקות מאשר לילדים קטנים). אני מתלבטת האם זהו הצעד הנכון להעבירה או שמא יש להשאירה במעון הנוכחי שנה נוספת? ההתלבטות נובעת מהפחד מקשיי הסתגלות וכפי שציינת בעצות הקודמות שלא תהווה "זנב לאריות".
אשמח לדעתך.

דני גיל

06-04-2013 03:19
היי נטע,
בדרך כלל אני באמת אומר שכשיש התלבטות אז אין התלבטות, כלומר שמוטב לבחור באפשרות של ראש לשועלים מאשר זנב לאריות. כמובן שהכי נכון לקבל את ההחלטה לאחר התבוננות במקרה הייחודי (ולענייננו הילדה שלך) וכך לבחור בין האלטרנטיבות. אם היא מאוד מפותחת כפי שאת כותבת, גמולה ובוגרת, גם אני לא רואה סיבה להשאירה שנה נוספת במעון.

אגב, אם היתה לך האפשרות לרשום אותה לגן עירייה לשנת הלימודים הקרובה היית רושמת אותה? אני מניח שכן, ולכן אני חושב שבמקרה הזה אין התלבטות והמעבר מתבקש אפילו.