בת 7 ראתה איבר מין של נער

טולי


היי
הבת שלי סיפרה לי היום שילד מבי"ס לא סגר עד הסוף את דלת השרותים והיא ראתה לו את איבר המין והוא גדול, עד עכשיו ראתה רק של תינוקות ונראה שזה הפתיע אותה מאוד, ניצלתי את ההזדמנות להסביר לה שוב על הגוף שלנו שאנחנו חייבים לשמור על פרטיותו ובמקרה שרואים מישהו עירום בכל מצב פשוט ללכת מהר מהמקום ולספר למבוגר נראה שבנוסף לתשובה שלי הייתי קצת לחוצה והיא ראתה את הלחץ שלי.לפני השינה היא אמרה לי שזה הגעיל אותה, האם פעלתי נכון, אם לא איך
אוכל לתקן בלי לגרום לה לחרדה מיותרת האם יש ספר ממולץ לחינוך מיני לגיל זה? תודה מראש.

דני גיל

10-04-2013 02:34
היי טולי,
אין צורך להילחץ ממה שקרה ואת לא צריכה לחפש ספרות על חינוך מיני. הכי טוב שאת יכולה לעשות בשביל בתך כרגע הוא להיות שם בשבילה עד כמה שצריך ובלי לשדר לחץ.

היא תגיד שזה הגעיל אותה ואת תשאלי אותה למה בדיוק היא מתכוונת,
ושאת לגמרי מבינה אותה, ושזה בכלל לא בסדר שכזה דבר קורה. אני בכוונה לא מרחיב כי אני מבין שכבר דיברת איתה אבל ככל שהיא ממשיכה להתעניין בנושא תגיבי בהתעניינות מצידך. החשוב הוא שהיא תהיה זו שתוביל את ההתעניינות בנושא ואת... הולכת איתה לאן שהיא לוקחת אותך.

כמובן שאם את רואה שהעניין הזה מעיק עליה כלומר שהיא ממשיכה להזכיר את המקרה פעמים רבות ובמשך כמה ימים אז נכון להעמיק את ההתעניינות מצידך.

בלי קשר, אני חושב שאת צריכה לפנות למנהל או מנהלת ביה"ס ולהפנות את תשומת ליבם למקרה. טוב גם שתשתפי בכך את בתך כאשר המטרה לעזור לבית הספר למנוע מקרים דומים בעתיד.

אגב מה שהיה היה,
לדעתי..
אל תילחצי מהמקרה עצמו וגם אל תילחצי מהתגובה שלך,
בהצלחה!