בן שנתיים עושה ׳דווקא׳

רינה


שלום. בן שנתיים. לאחר שמסבירים מספר פעמים והוא אכן מבצע, לעיתים עושה ׳דווקא׳ למשל: מעיף דברים מהשולחן. אנחנו אוספים יחד ומסבירים שמה שעל השולחן נשאר עליו. לאחר דקה שוב ניגש לשולחן וזורק..
האם להתעלם? להושיב בפינה שיירגע ויחשוב על מעשיו..
תודה

דני גיל

05-05-2013 20:25
היי רינה, ילדים לומדים ממעשים ולא ממילים. כאשר אתם אוספים חזרה לשולחן את מה שהוא העיף ממנו, ובנוסף לכך אתם אף מסבירים לו ש"מה שעל השולחן נשאר עליו", אתם מעניקים לו הזדמנות פז להוכיח לכם, ובעיקר לעצמו, ש.. "אתם לא מחליטים עליי!". ואז הוא מעיף שוב את הדברים מהשולחן ומממש את ההזדמנות שניתנה לו. להיפך רינה, את הדברים שהוא מעיף מהשולחן אל תחזירו לשולחן. אל תסבירו ואל תתנצלו לאחר מכן (בטון הדיבור שלכם). להושיב בפינה שירגע ויחשוב על מעשיו? מיותר. במקרה הטוב. ב'במת הפורום' (הקישור בסרגל העליון כאן למעלה באתר) ישנו מאמר שכתבתי בנושא גיל שנתיים, הוא נקרא גם 'גיל שנתיים' ואת/אתם מוזמנים לקרוא. בהצלחה..

רינה

08-05-2013 17:22
אוקי. קצת מבלבל העניין של ההכנה מראש בהסברים לפני שהוא אוכל - הרי מומלץ להכין אותם בד"כ כדי לתת להם זמן להתרגל לרעיון ולהתאים את התנהגותם.. אם כך, מתי מומלץ להכין מראש ומתי לא? תודה

דני גיל

08-05-2013 18:07
... זה לא מבלבל רק אותך אלא גם את הילד, מוציא אותך חסרת ביטחון מולו ואפילו מעודד אותו לעשות בדיוק את מה שאת לא רוצה.

רינה

03-06-2013 10:22
אוקי. תודה. ייושם :)