נסיגה - גמילה מחיתולים

אוסי


דני שלום,

ראשית שוב תודה על ההדרכה והליווי, התייעצתי איתך מספר פעמים ואף הודיתי לך בע"פ, הכל הצליח בדרך שלך (-: ואני מאד מתחברת אליה ואלייך (ולספר), תבורך.
בתנו עוד מספר שבועות בת שנתיים. גמלנו אותה מחיתולים בהיותה בת שנה ותשעה חודשים וזה קרה די מהר, תוך כשבוע פלוס די בהצלחה (בלילה עדיין עם חיתול ולרוב יבש).
בימים האחרונים חלה נסיגה בבית, המקסימה כמעט כל הזמן עושה בתחתונים אנו אומרים לה פעם אחת שהיא צריכה להמשיך לעשות בשירותים, מחליפים, ענייניים וחוזרים לשגרה. עם זאת, בשל המצב החדש, אנו מידי פעם שואלים אם צריכה לשירותים ומזכירים לה שעושים בשירותים, היא משיבה שאין לה ופתאום זה קורה במכנסיים. (-: אין שום שינוי בחייה.
ביררנו בגן ושם אחרת: היא לא מפספסת, מספרים מה שידוע לנו (-: שהיא הילדה הכי עצמאית בגן(למרות שמבחינת גיל הכי קטנה), מאד דעתנית ועם ביטחון, היא מכריזה שהולכת לשירותים (יודעת לזהות מתי קקי ומתי פיפי) והשוני - היא הולכת הרבה לשירותים כי נראה שנהנית מזה מאד, ואף מורידה מכנסיים ותחתונים לבדה ולובשת אותם לבדה.

אצלנו היא גם הכריזה, אך נאלצה/ת להעזר בנו משום שעדיין קשה לה לטפס לבד על הישבונון כדי לעשות צרכיה (בגן השירותים מותאמים לגובהה), כלומר היא תלויה בנו ומידי פעם היא רטנה "לבד, לבד" ולא הצליחה.

האם יש לך השערה מדברינו מדוע חלה נסיגה ? האם התשובה היא בגוף השאלה (-: ? איך עלינו לנהוג כדי שתחזור לשיגרה? ואיך להגיב לפספוסים?

תודה רבה מראש והמשך שבוע טוב, אוסי

דני גיל

26-11-2013 21:51
היי אוסי,

קודם כל תודה על הדברים! לשאלותייך:

מדוע הנסיגה? שאלה מסובכת מדי ואל תעסקי בה.
איך להגיב לפספוסים? להחליף את הבגדים וזהו.
איך עלינו לנהוג כדי שתחזור לשגרה? זו השאלה החשובה לענייננו ואשיב לך כפי שהשבתי ל-א' בנושא "גמילה מקקי", שני נושאים מתחתייך.

אל תשאלו אותה אם היא צריכה לשירותים ואל תציעו לה לגשת לשירותים. זה משהו שעליכם לדרוש ממנה כאשר הדרישה היא לשבת 5 דקות על האסלה. אם יוצא אז מצוין ואם לא אז שעה אחר כך מנסים שוב.

ובאמת, תקראי גם את תשובתי ל-א' רק מלפני שעה שם ירדתי יותר לפרטים.

אוסי

27-11-2013 00:08
תודה דני
קראתי הכל ובגדול אני מרגישה שהמקרה של א׳ פחות רלוונטי לנו, כי עד לפני כמה ימים היא היתה גמולה באופן מלא בלי פספוסים. ובגן היא בסדר. כלומר, לשאול אותה כל שעה נראה לי ללכת אחורה עוד יותר. כשאתה אומר ׳להחליף לה בגדים וזהו׳ זה אומר ממש לא לומר דבר? וכאשר לא מפספסת (אני מאמינה שזה יקרה שוב) לתת לה חיזוק חיובי?
אגב, הפספוס מגיע עם הכרזה, היא אומרת פיפי ואז עושה במכנסיים, עד לפני כמה ימים היתה מכריזה והולכת לשירותים. יש לך אולי רעיון נוסף איך לנהוג איתה? שוב תודה על התמיכה. אוסי

דני גיל

27-11-2013 00:45
אני לא בטוח שהבנת אותי. את לא צריכה לשאול אותה כל שעה אם יש או אין לה אלא לבקש/לדרוש ממנה לגשת לשירותים.

"להחליף בגדים וזהו" פשוטו כמשמעו. אנחנו בעצם מתייחסים לזה כמשהו שכבר קרה ואנחנו לא עסוקים במה שקרה.

אין זה משנה לענייננו אם היא בהתחלה של תהליך גמילה או בחזרה למצב גמילה אחרי נסיגה.

כאשר היא עושה בשירותים ולא בתחתונים החיזוק שלכם צריך להיות בדרך של השתתפות בשמחה (איזה יופי!!) ולא יותר מזה.

אוסי

27-11-2013 17:31
תודה רבה, הבנתי כעת ואעדכן בהתפתחויות, חג חנוכה שמח