יקיצה מוקדמת מדי

ויקה


דני שלום, בני בן שנה וחצי ועד לפני מספר חודשים היה ישן לילה שלם עד 6 בבוקר. הוא נרדם עצמאית מההתחלה ויש לו טקס שינה קבוע שמתחיל ב-7-7.15 בערב. הוא החל להתעורר בסביבות השעה ארבע וחצי וכשהיינו מוציאים אותו מהחדר הוא היה נרדם בסלון וממשיך לישון עד 6-7. הבעיה שהוא הבין והתחיל להקדים את ההתעוררות שלו בכל פעם עד שזה הגיע לשלוש בלילה. החלטנו שננסה להפסיק את זה ושלא נוציא אותו מהמיטה עד 5 בבוקר. עכשיו הוא מתעורר ב-4-4.5 ואני נכנסת להגיד לו שעכשיו לילה כל 10 דקות וככה עד 5. לפעמים הוא גם בוכה כמה דקות ונשכב אבל גם זה רק ל-10 דקות. העניין הוא שגם ב-5 הוא עדיין עייף והיה שמח להמשיך לישון קצת. שקלנו לחזור לישון איתו על הספה בסלון אלא שאנחנו מפחדים שהוא יחזור ויקדים את ההתעוררות שלו בכל פעם. איך כדאי לפעול?

דני גיל

26-11-2013 22:22
היי ויקה,
ניסיתם לקחת אותו למיטתכם?

ויקה

27-11-2013 13:26
הוא אף פעם לא ישן איתנו או לבד במיטה שלנו, אפילו לא שנ"צ. הוא לא מכיר את זה וגם לא מראה התעניינות ואנחנו די מרוצים מזה שהוא לא דורש לישון איתנו בלילות. היום למשל, הוא התעורר בארבע ובאתי להרגיע אותו בחדר והוא נמנם עד רבע לחמש ואז דרש בבכי לצאת אפילו שהייתי לידו כל הזמן. הלכנו לספה, הוא ביקש להדליק טלוויזיה ולאכול וכעבור 10 דקות נרדם עד שש וחצי.

דני גיל

27-11-2013 14:14
התופעה הזאת של פעוטות שמתעוררים באמצע הלילה או לפנות בוקר ומבקשים את נוכחות ההורים - בעצם כדי להמשיך לישון - היא תופעה מאוד מוכרת והיא נפתרת לרוב במיטת ההורים. זה לא פתרון מושלם ולדעתי יש דרך לעשות את זה נכון, אך בכל אופן הוא שמאפשר להורים לישון לילה שלם.

הדבר היחידי שאני מצליח לחשוב עליו ועשוי אולי לעזור הוא החלפת חיתול מאוחר בלילה. חיתול שספוג בהרבה פיפי הוא כמו שעון עבור הילד שמסמן לו שאנחנו מתקרבים לשעות הבוקר. ספק אם יהיה זה הפתרון אבל זה משהו שיהיה לכם קל לבדוק. מוזמנת לעדכן.