שינה - גיל שנתיים וחצי

אתי


הי, לאחרונה בני בן השנתיים וחצי מסרב להירדם לבד. הוא רוצה שנשב לידו במיטה. עד עכשיו הוא היה נרדם לבד ללא כל בעיה. לפני כשבוע הוא החל לבכות ללא הפסקה ומתעקש שנשב לידו במיטה . כל פעם שאנחנו יוצאים מהחדר הוא מתעורר. וחוזר חלילה. יש לציין שהוא לא מתייאש ויכול להישאר ער שעות רבותלאחר ההשכבה (3-4 שעות ויותר). אנחנו אובדי עצות. מה לעשות ?????

דני גיל

30-11-2013 03:32
היי אתי,
אכן לא פשוט העניין הזה. ואני מציע לכם להישאר בחדרו וללטף אותו לפחות 5 דקות נוספות אחרי שהוא נרדם. זה טוב לא רק להמשך השינה שלו באותו רגע אלא גם לערב שלמחרת.

לשבת עם הילד בחדרו בכניסה לשינה זה טוב ונכון אבל צריך לדעת איך לעשות את זה. הילד - מצדו - זקוק לדעת שאנחנו נוכחים איתו וששום דבר לא מאיים על הנוכחות הזאת. ברגע שהוא מקבל את הביטחון הזה הוא חדל להיות חשדן ודרוך, ואז גם משוחרר להירדם.

הרבה פעמים קורה שהורים נענים לבקשה של הילד מתוך תחושה של חוסר ברירה, והילד מזהה את זה. ואז הוא בודק כל תזוזה שלנו. לכן ההצעה שלי להורים שמלווים את הילד בכניסה לשינה לארגן את הדברים ככה שיהיה להם נוח ונעים בחדר, ועל ידי כך לשדר לילד: אמא כאן, טוב לה כאן, והיא ממש לא ממהרת להיעלם.

לשם כך הוא צריך לראות אותך עסוקה בעניינייך, למרות שאת בחדרו. את יכולה לשלוח מיילים בזמן הזה, לסדר את ארון הבגדים, לשוחח בטלפון, ועל ידי כך להראות לו שהשהות שלך בחדרו חיונית אף לך.

עם זאת, בזמן הזה הוא צריך לשכב במיטה ולעצום עיניים. אחרת - את בחוץ.