הרטבת בלילה ילדה בגיל 3

לימור


דני שלום, הבת שלי גמולה מטיטולים מגיל שנתיים וחצי, בלילה עדיין מרטיבה מס' פעמים, אנו לוקחים אותה לעשות פיפי לפני השינה, והיא מודעת לכך שצריך לעשות פיפי בשירותים. ניסינו גם את שיטת התיגמול, שאם כל הלילה לא עושה פיפי במיטה אז מקבלת הפתעה, גם לא הצליח. לצערי. היא מתעוררת בלילה רטובה בבכי וקוראת לנו להחליף לה. מה עושים איך אפשר לעבור את השלב הזה. תודה על תשובתך

דני גיל

19-12-2013 02:45
היי לימור,
באופן כללי אני תמיד בעד להתחיל בתהליך גמילה ביום ורק כעבור זמן להתחיל עם הגמילה בלילה. לדעתי תורידו ממנה כל ציפייה "להצליח" כי היא לא מרטיבה בכוונה, ואין לכם שום כוונה הרי לחבר את הרטיבות שעל הבגדים והמצעים לתחושת כישלון. זה לא טוב במיוחד לעניין הגמילה ולכן כל העניין של: לשוחח איתה, להסביר, לתגמל, להתנות, לא מקדם אתכם ולא במקרה.

תראו... אני לא חושב שאתם יכולים לעשות משהו מעבר להתגייסות שלכם לעניינים הלוגיסטיים הכרוכים בהרטבה, לאגור כוחות, ולעבור את זה. מה שכן, אם אני שם עצמי במקומכם והיה מדובר נניח בבת שלי אין לי ספק שהייתי שם לה תחתון-טיטול לכל תקופת החורף וחוזר לגמול אותה בלילות הקיץ החמים.

אני יודע שיש הרבה שיתנגדו לרעיון הזה אבל אני לא מבין למה ובעיקר מה הלחץ. צריך להבין, כשאנחנו מורידים לחץ בענייני גמילה אנחנו מגבירים את הסבירות שתהליך הגמילה - לכשיהיה - יהיה קצר.