הרטבות במהלך היום

רויטל


שלום,
בתי כמעט בת שלוש וגמולה מגיל שנתיים, גם בלילה. בחודשים האחרונים (גם בימים חמים) היא החלה להרטיב במהלך היום מספר רב של פעמים. בלילה היא לא מרטיבה ויודעת לבקש ללכת לשירותים במידת הצורך. נראה שבכל פעם שהיא צריכה לשירותים היא מפספסת לעיתים ממש כמה טיפות אבל אם לא שמים לב היא ממשיכה עד שהיא רטובה לגמרי. זה קורה גם בגן וגם בבית. היא מבקשת ללכת לשירותים אבל אחרי שהיא כבר רטובה. אני כבר יודעת לזהות מתי יש לה פיפי וכשאני שואלת אותה אם היא צריכה לשירותים היא עונה בנחרצות לא. אחרי מספר דקות היא אומרת שיש לה פיפי אבל אז היא כבר רטובה... ניסיתי לכעוס עליה, ניסיתי להתעלם ולומר לה "בפעם הבאה תבקשי לפני שיוצא הפיפי" כלום לא עוזר. זה נורא מתסכל כשאני יודעת שהיא מסוגלת לכך. לא נראה לי שיש לה בעיה רפואית שכן בלילה אין לה בעיה. אציין שנולד לה אח לפני שנה... אשמח לשמוע את דעתך ועצתך.

דני גיל

04-02-2014 01:51
היי רויטל,
גיל שנה הוא הגיל שבו התינוק הופך לפעוט, האיום על האח או האחות הבכורה הולך ומתחזק, הוא מספיק גדול כדי לתפוס חלק ניכר מהטריטוריה שעד כה הייתה שייכת רק לה, אבל מספיק קטן כדי לשבות בקסמיו את כל הסובבים ולהעסיק את הוריו סביבו. ככל שכך - לא פלא שהתגובות היצירתיות שהאחים הגדולים בוחרים בהן להתמודדות עם המשבר מופיעות חודשים לאחר הלידה ולא מיד עם צאתו של הרך הנולד לאוויר העולם.

הרגרסיה שאת מתארת היא לדעתי התגובה היצירתית של בתך להתמודד עם הקשיים שלה, זו דרכה להביא אתכם אליה, להפנות אליה תשומת לב, זו התנהגות שיש לה מטרה ואסטרטגיה (לכן זה קורה ביום ולא בלילה) על אף שהיא לא נעשית במודע.

מה עושים? לוקחים אותה לשירותים. את כותבת שאת כבר יודעת לזהות מתי יש לה פיפי, ואם כך, אל תשאלי אותה אם יש לה או אין לה. קחי אותה לשירותים, תלווי אותה, תבהירי לה שאנחנו "כאן" כדי לנסות ולאו דווקא כדי לעשות, אל תמנעי מ-"להילחם" על זה ולהיות אסרטיבית.

היא מצדה צריכה לדעת שחובתה כלפייך לשתף פעולה עם הפעם-פעמיים ביום שאת מבקשת ממנה לשבת על האסלה (במשך 3 דקות לפחות), וככל שהיא משתפת פעולה את לגמרי איתה בעניין: מלווה אותה, מרגישה אותה, מספקת לה בעצם את כל מה שהיא מנסה להשיג בדרכה המעניינת.