בדיקת דם

דניאלה


שלום, אני אמא לילד בן 5 שהתזונה שלו לא מאוזנת ואני חוששת שיש חסרים תזונתיים (אני רואה מספר סימנים שמרמזים לכך) כאשר הסייעת הבוקר אשר בגן הסבה את תשומת ליבי לגוון מתחת לעיניים ושאלה אותי עם הוא ישן מספיק עניתי לה בלי לחשוב ליד בני שהוא ישן מספיק, אני חוששת לחוסרים תזונתיים ואני מתכוונת לקחת אותו לבדיקת דם. הבן החכם שלי לא ויתר ומיד שאל בדיקת דם זה שיבדקו לו את הדם ? למה ? והבהיר שהוא לא רוצה "אמא בבקשה..." . הסברתי לו שבדיקת דם מראה מה קורה בגוף וכאשר לא אוכלים אוכל בריא , ירקות ופירות יתכן מצב שבגוף יהיה חסרים דברים חשובים וצריך יהיה לקחת ויטמינים. הוא כמובן מיד הבטיח לאכול אך זה לא קורה ואני לא רוצה להפוך את הנושא לעניין. אני מתכוונת לקבוע תור לתזונאית וכנראה היא תבקש שנעשה את הבדיקה. כיצד ניתן לגייס את הילד לכך ? איך עוזרים לו להתגבר על הפחד ? מה ניתן לעשות בסיטואציה עצמה ? תודה רבה. דניאלה.

דני גיל

26-02-2014 12:10
היי דניאלה,
הכי פשוט - אתם הולכים לבית מרקחת וקונים משחה מאלחשת. תמרחי לו חצי שעה לפני הבדיקה והוא לא ירגיש כלום. בכל אופן, עם ובלי המשחה, יש דברים שאנחנו צריכים לעשות גם אם הם לא נעימים ולכן צריך להיזהר עם עודף הסברים.

ה"הסברים" - טוב להם כאשר הם נלווים להחלטה שלנו ולא מחזיקים אותה: כאשר את מסבירה לו "שבדיקת דם מראה מה קורה בגוף וכאשר לא אוכלים אוכל בריא, ירקות ופירות יתכן מצב שבגוף יהיה חסרים דברים חשובים וצריך יהיה לקחת ויטמינים" הרי שההסבר כשלעצמו נחוץ וטוב, אבל חשוב לנתק אותו מהניסיונות שלך לקבל את שיתוף הפעולה שלו:

הוא ההסבר שנכון לו להיאמר בנימת אגב ולא כחלק מניסיון שלך לשכנע אותו להתגייס לבדיקה. אחרת הוא יפרש את הדברים שלך כבקשה של אישור מצידו, וכמובן שהוא לא יסכים לאשר.