ילדה בת שנה ושלושה חודשים

חגית


שלום,
בתי בת שנה ושלושה חודשים, היא הבת הראשונה והיחידה שלי.. והרבה פעמים, כשאני לוקחת לה משהו מהידיים, או עושה משהו שלא מוצא חן בעיניה, היא מתחילה לבכות בהיסטריה, ולוקח לה זמן רב להירגע.
השאלה שלי היא איך עליי להגיב לכך, והאם זה יעבור לה....
תודה,
חגית

דני גיל

20-03-2014 02:08
היי חגית,
זה בסדר שאת לוקחת את הסמכות לידיים, תמשיכי ככה, רק תני את הדעת לכך שבגילה הצעיר היא לא מסוגלת להסביר את עצמה במילים והיא חוקרת את העולם בסקרנות. מכיוון שכך, קיים פער ענק בין העולם המרתק שהיא רואה לבין העולם המוכר שאנחנו רואים, ודברים שחשובים לה עשויים להראות לנו כדברים שבהחלט אפשר לוותר עליהם.

כל הדברים האלה שהיא אוהבת לגעת בהם: עציץ, האבנים האלה שבתוך העציץ, הלחצנים של המיקרוגל, של הטלפון, המחשב הנייד, כוס קפה, וכו', כל אלה פוגעים בנוחות שלנו אבל הם העולם שלה. ומהמקום הזה נשאל את עצמנו: האומנם הכול אסור? או שאולי חלק ניכר מהאטרקציות האלה אנחנו יכולים לאפשר לחקירה ולמגע בעודנו נוכחים ומשגיחים?

ככל שאנחנו גמישים לחשוב באופן הזה ולפעול באופן הזה הפעוט משתחרר מכל מיני אובססיות פוטנציאליות ונרגע. ההיסטריה שלו יכולה להיות תוצאה של אובססיה כזאת והיא יכולה להיות תוצאה של טמפרמנט. כך או כך, כדי להרגיע אותה בזמן ההתקף ההיסטרי הנכון הוא להציע לה חיבוק ולהימנע מאמירות ושאלות כמו:

מה קרה?
לא צריך לבכות..
ששש...

וככלל, להימנע מכל אמירה שמשאירה את הילד לעסוק בקונפליקט. אם את רואה שהיא מתקשה להירגע תעשי משהו שיתפוס את תשומת הלב שלה, אבל בלי לדבר איתה על זה. למשל, לרוקן את הסל של הכביסה על השטיח בסלון ולהתחיל לקפל, או למשל, להוציא את המגירה מהמקרר ולעשות שם קצת סדר וניקיון. אני מתכוון למשהו שיש בו נוכחות פיזית. את תתחילי והיא תצטרף אלייך.

גם לעכשיו אך בעיקר להמשך הדרך קחי לך גם את זה - http://www.superdaddy.info/articles-10

בהצלחה!

חגית

22-03-2014 22:39
ותודה על המאמר! בהחלט אעזר בו.