ישן במיטה שלנו

bar


שלום דני,
יש לי בן מתוק בן 3 וחודשיים והוא ישן בלילות במיטה שלנו, למעשה תמיד הוא היה ישן במיטתנו והוא בכלל לא מכיר מצב אחר. בהתחלה זה לא הפריע וגם אפילו נהנינו מזה אבל לאחרונה זה הפך להיות מעיק וזה מפריע לבעלי במיוחד שלא מצליח לישון כמו שצריך. השבוע ניסינו להרדים אותו במיטתו ועד שהצלחנו הוא קם ב-1 בלילה בבכי ולקחנו אותו למיטה שלנו.. אחרת הוא לא היה נירגע. אנחנו מוטרדים מזה במיוחד בגלל שאני בהריון חודש חמישי ואחרי הלידה אצטרך לטפל בתינוק במהלך הלילה, להניק וכו'. מה עושים???

דני גיל

29-06-2010 13:06
הי בר,
אם לא אתמול אז לפחות היום (בלילה:) כדאי גם כדאי להתחיל לשנות הרגלים.
מאחר והילד התרגל למצב מסוים, המלצתי החמה היא ליצור עבורו את השינוי בהדרגה:
- תתחילו בכך שתשכיבו אותו לישון במיטתו, הוא לא ירצה ו.. אל תתעקשו.
- בלילה השני תכינו אותו לקראת שינה במיטה שלו וכאשר יסרב, תציעו לו להתחיל במיטתכם (המטרה - שלא יקבל בבהלה את העובדה שבמהלך השינה, מעבירים אותו למיטתו).
- כאשר הילד יפלוש למיטתכם במהלך הלילה, תנו לו להירדם במיטתכם ואז תחזירו אותו למיטתו. תהיו מוכנים לחזור על כך כמה פעמים בלילה ולתקופה מסוימת.
ככל שתהיו עקביים וענייניים ותמנעו ממתן תשומת לב (הן שלילית והן חיובית) כאשר הילד מתעורר משנתו, כך תקצרו את תקופת ההסתגלות.
בהצלחה...

bar

29-06-2010 16:34
תודה לך דני. נשמע לי לגמרי הגיוני ומתאים לנו.. פחדתי מפיתרון שיהיה לי קשה ליישם אבל עם ההצעה שלך נראה לי שנצליח להתמודד. אגב רציתי לשאול אותך גם לגבי הלידה, אם לדעתך אני צריכה להכין אותו ללידת אח, איך,מה, מתי....

דני גיל

30-06-2010 00:13
פחות חשוב מתי מכינים את הילד ללידת אח, יותר חשוב כיצד עושים זאת; חשוב שזה יעשה בשמחה ובשיתוף ובהעברת המסר שתינוק חדש מצטרף למשפחה והוא התינוק שלנו (של המשפחה ולא רק של אמא ואבא). כדי לא ליפול במלכודות הנפוצות לאחר הלידה, ממליץ לך/לכם על קריאת חלקו הראשון של הפרק "אחים" ב"אלוהים בגובה העיניים".
הריון קל שיהיה..

לימור

30-06-2010 19:33
היי דני זו לימור מאילת . גם אנחנו מתעסקים כרגע בנושא השינה של בננו הקטן בן השנה ועשרה חודשים . גם הוא עדיין יישן איתנו במיטה שלנו, גם לנו זה כבר לא ממש נוח וניסינו את האפשרות של לסגל אותו לחדרו , זה לא הצליח כי גם אנחנו החזרנו אותו אלינו כל פעם כשהוא יתעורר בלילה.

קשה לנו בלילה להתעקש איתו ( אנחנו עייפים מידי ) חשבתי שלעשות לפי הצעתך לא יהיה נכון ולכן לא התחלתי זאת אבל היום שאני נתקלת באופן מיקרי בשאלה המטרידה גם אותנו ואני מוצאת את תשובתך לעניין ואני שמחה על כך ומהניסיון שלי איתך בהדרכת הורים. אני יודעת שאתה יודע מה שאתה אומר ואני מתכוונת כבר היום להתחיל וליישם את הצעתך שנשמעת די נוחה יש לציין. תודה על הלימוד דרך הפורום שלך, ויש בו גם יש הרבה מה ללמוד. דרך אגב אני ובני הקטן צפינו במצגת על גדול קטן, דומה שונה ונהנינו מאוד! תודה לך על הפורם החשוב הזה שרק עוזר ומחזק . לימור מאילת .

דני גיל

01-07-2010 02:40
הי לימור, שמחה גדולה "לראות" אותך פה ותודה לך על הדברים.
בעניין השינה,
ההצעה שלי להורים להניח לילד המתעורר דווקא כן לפלוש למיטתם ולהחזירו למיטתו כאשר הוא נרדם, אינה תוצאה של חיפוש אחר פתרון קל אלא אחר פתרון אפקטיבי.

כולנו מתעוררים מדי לילה ולרוב אנחנו אפילו לא שמים לב לכך. כילדים, ברגע שאנחנו מתעוררים ולא מיד נרדמים, הפחדים מגיעים לבקר ולא ממהרים לעזוב. להיפך, הם אפילו מתגברים ומקבלים משמעות חדשה כאשר מצטרפים אליהם כצפוי מאבקים מול ההורים.
ומה קורה אז?
מה שקורה הוא שעבור הילד, חוויה של התעוררות בלילה, אפילו התעוררות קטנה ושולית שבעקבותיה לרוב אנחנו מתהפכים קצת במיטה ומיד נרדמים בלי לדעת בכלל שהתעוררנו, עבור הילד היא חוויה שמקושרת בהכרח לחרדה, די בהתעוררות קלה כדי לחוות אוטומטית חרדה שבעקבותיה, הוא לא יכול להירדם. כן.. גם אם הוא נורא נורא נורא רוצה.

לימור מאילת

02-07-2010 18:08
היי דני תודה על ההסבר. גם אני חושבת כמוך, כשהתכוונתי לזה שהצעתך נוחה לי, זה בגלל שכבר ניסינו בעבר להעביר את הילד לחדרו מתוך גישה שאם החלטנו לעשות זאת אין דרך חזרה. והיה קשה מאוד להתמודד עם זה. כי הוא היה מתעורר בלילה ואנחנו מתוך הגישה שבחנו בה התעקשנו וזה לא היה קל. היה מתיש מאוד וגם מצפונית לא היה לנו קל אז החזרנו אותו לחדרינו. אבל הצעתך נוחה לנו כי זה גרם לנו להבין שזה בסדר להחליט להעביר את הילד לחדרו אבל עוד יותר בסדר לעשות זאת בהדרגה ותוך הקשבה לילד ולצרכיו. דרך אגב הילד ( שלו ) כבר יומיים ישן בחדרו עובר פעם אחת בלילה לחדרינו (למיטתנו) וחוזר לישון בחדרו עד הבוקר.
שבת שלום לך ותודה. לימור .

bar

03-07-2010 01:36
אז שתדע שפתרת לנו את הבעיה לגמרי עם הרעיונות היצירתיים... בעלי מבסוט ממך. מצליח לישון סוף סוף לילה שלם. ותודה על הספר מתנה הזה... אני די בהתחלה אבל עד איפה שהגעתי מרתק!!!!!

דני גיל

06-07-2010 02:16
בר, תודה על התודות ותודה על העדכונים... אני כאן לכל שאלה.
לימור, שמחתי לשמוע :) תודה על העדכון.