מעבר למיטת מעבר

מור


ערב טוב, הילד שלי בן שנה ועשרה חודשים הועבר לפני 3 לילות למיטת מעבר. גם משום שהחל לנסות ולצאת ממיטתו וגם משום שבקרוב יהיה לנו תינוק נוסף.. ההשכבה הפכה להיות מאוד לא זורמת ונעימה כפי שהייתה בעבר. יש לו שגרת ערב קבועה (אמבטיה, בקבוק בסלון, סיפור במיטה) ברגע שאני מתכוונת לצאת מהחדר הוא מתרומם וצורח בהיסטריה מוחלטת שאני אבוא ומחזיק לי את היד חזק. הוא נרדם לאחר כעשר דקות/רבע שעה. וכך גם כאשר מתעורר בלילה, הוא רוצה שאני אשב לידו.. אני חוששת שאנחנו מפתחים לו תלות שאח"כ לא נוכל להתמודד איתה :-( מה כדאי לעשות?? האם זו תגובה נורמלית למעבר למיטת מעבר?

דני גיל

19-04-2014 03:28
היי מור,
אכן זו תגובה טבעית למעבר למיטת מעבר ואם הוא נרדם אחרי 10 דקות או קצת יותר הרי שהרבה הורים היו שמחים להתחלף איתך. הכי חשוב בשלב זה שלא תרגישי לרגע שאת טועה בסבלנות שאת מגלה ובכך בעצם גורמת לו לפתח תלות. אז נכון שעד כה הוא היה רגיל להיכנס למיטה ולהירדם מיד, אבל מרגע שהגבול הפיזי הוסר אנחנו עדים לכללי משחק חדשים. ופה עלינו להכיר את הכללים.

הכללים בגדול: להיות שם עם הילד אבל להזיז את תשומת הלב למקום אחר. תוכלי לקרוא על כך הרבה בפורום ואני מקווה שגם במאמר מקיף וחדש שאעלה בקרוב לעמוד המאמרים. כאמור, אם הוא נרדם אחרי כמה דקות כנראה שאת פועלת נכון ואת מוזמנת לשתף אותנו בסודות ההצלחה. אני גם חושב שעשיתם את זה בעיתוי נכון.
בהצלחה! עם זה ועם העתיד לבוא :)

מור

23-04-2014 23:53
היי דני, תודה רבה לך על ההתייחסות לצערי ה 10 דקות הפכו לחצי שעה ומעלה :-( האם להתייחס באותה הצורה גם אם מדובר באמצע הלילה?? הוא מתעורר בסביבות 4 בבוקר כמעט כל לילה וצורח שנשב לידו וזה ממש מתסכל... תודה מראש מור

דני גיל

24-04-2014 02:04
היי מור,
במקום עבודה קודם שלי הייתי יוצא לדרכי בבוקר ולא יודע אם אגיע תוך חצי שעה או שעה. תלוי בעומס... בפקקים. ובימים עמוסים במיוחד היו חברים לעבודה שעשו את הדרך הדומה לזו שאני עשיתי, והיו שואלים אותי על הפקקים שהיו או לא היו. ולי, לא הייתה תשובה. באמת שלא שמתי לב. נסעתי עם תכניות הרדיו שאני אוהב, המוזיקה, המחשבות שתמיד יש בראש, לא משקיע אנרגיות במה שממילא אי אפשר לשנות. הרווחתי? בגדול!

עכשיו דמייני לך שהמכונית הזו שאת נוהגת בה מצוידת בחיישנים חכמים כאלה (כמו של ילד בן שנתיים;) שמקצרים את זמן הנסיעה ככל שאת נהנית מהדרך ומאריכים אותה ככל שאת סובלת. מעצים את הרווח? בגדול!

ובחזרה לילדים ולהירדמות שלהם, הם (הילדים שלי בגיל הזה) לא חשבו לרגע שאני נמצא איתם בחדר למענם. דאגתי מראש להיות שם ראשית למעני, עם כל הדברים שאני אוהב, שמזיזים מהם את תשומת הלב ונותנים לי את המנוחה שלי. במצב כזה, מה אכפת לי אם יירדמו תוך חצי שעה או שעה? לדעתי, ככה הכי נכון "להרדים" ילדים, וככה גם ההתעוררות שלהם באמצע הלילה או לפנות בוקר צפויה להיות פחות בעייתית.

בכל מקרה, כאשר הוא מתעורר בארבע לפנות בוקר ההצעה שלי שיירדם במיטה שלכם ותעבירו אותו חזרה למיטתו אחרי שהוא נרדם.