ילד בן 4 שאלות על מוות

שירלי


שלום דני היקר, חשוב לי מאוד לשמוע את תשובתך.
בני בן ה 4 התחיל לשאול אותי לאחרונה שאלות לגבי מוות, שאלתי אותו היכן הוא שמע את המילה הזאת, הוא ענה שמצא בגן דבורה מתה והיא לא זזה. הוא כבר שאל אותי מס' פעמים מזה זה "למות" אני מתחמקת בינתיים מהנושא, אבל אני יודעת שזה רק עניין של זמן... כיצד להתמודד עם השאלה הקשה? אני לא רוצה לשקר אבל גם בטח לא לגרום לו למחשבות קשות. ממש סקרנית כבר לשמוע את דעתך.
תודה מראש

דני גיל

08-05-2014 22:17
היי שירלי,
אני תמיד בעד להגיד לילדים את האמת, כמובן בצורה כזאת שהם יכולים להכיל ולהבין. בהתאם לגיל. לענייננו זה, הייתי מסביר לו ש... למות זה כמו לישון כל הזמן.

שאלות על המוות הן שאלות שתמיד תופסות אותנו לא מוכנים, כי אנחנו בעצמנו לא יודעים את התשובות. כשנמות נדע. אבל את זה אל תגידי לו :)

בכל אופן, חשוב שהוא יקבל תשובה כי התחושה הזאת שאני שואל את ההורים שלי שאלות ועל הדרך מגלה שאפילו להם חסרות התשובות, היא-היא המלחיצה. ובגיל ארבע, הילד צריך בעיקר את ההסבר הזה שיסתדר לו איכשהו עם ההיגיון וככל שכך הוא ירפה מהעניין. גם אם הוא לא מבין הכל - העיקר שאמא מבינה. ונשמע שהיא מבינה. זה העניין.

א׳

08-12-2017 20:59
שלום קוראים לי א׳ ואני רוצה להתאבד

דני גיל

09-12-2017 01:56
א' יקרה, תודה שפנית אליי ותודה על האמון. אנחנו לא מכירים וזה לא יהיה רציני לנסות לעזור לך ככה מרחוק. מזמין אותך לשלוח לי מייל כדי שאוכל לחזור אלייך ולבדוק יחד איתך איך ומה יכול לסייע. תמיד אפשר. אף פעם לא מאוחר. המייל שלי: [email protected]

ממתין לך