בן שנתיים וחצי מתעורר באמצע הלילה

הדר מזרחי


לילה טוב לך בני בן השנתיים וקצת עם בעיות שינה את טקס השינה אנחנו עושים בערך שעה אוכל מקלחת משחק קצר סיפור נשיקה חיבוק ולילה טוב בשמונה הוא נשכב במיטתו מאז מלחמת התשה זה יכול להימשך עד אחת בלילה והוא לא זה שנשבר בסוף אנחנו יושבים על יד מיטתו לא מתייחסים אליו עסוקים בדברים אחרים טלפון ספר סידור החדר והוא בשלו יורד מהמיטה רץ לסלון זורק את הכרית את המוצץ ואז בוכה אנחנו מחזירים לו את הדברים ומחזירים אותו למיטה בערך כך 10 דקות והוא לא מתייאש ככה עד אחת בלילה אני כבר שבורה ולפעמים אף נרדמת לפניו בכורסא על יד המיטה שלו..
עד שכבר נרדם לרוב זה בשעה עשר בלילה מתעורר בשתיים בלילה קבוע ועובר למיטה שלנו אין לנו עם זה בעייה שישן איתנו להפך הבעיה היחידה זה שהוא עובר לא על מנת לישון הוא עובר אלינו ומעיר אותנו לא חוזר לישון גם עד הבוקר ולא משנה מה נעשה הוא בועט בנו עם הרגליים זורק את המוצץ ובוכה אני כרגע בחופשת לידה וצריכה לחזור לעבודה בעוד חודש מאוד מאוד מותשת ועייפה גם עכשיו אני על יד מיטתו בשתיים וחצי בלילה ולא נראה שהוא בדרך להירדם בבקשה תעזור לי להבין מה אני עושה לא נכון...

דני גיל

18-08-2014 11:48
היי הדר,
מלחמת התשה זה לא טוב. אתם צריכים לשים את הגבול על ידי שינוי כללי המשחק. הוא לא יאהב אותם אבל יקבל אותם ברגע שאתם תקבלו אותם ובעיקר תקבלו את עצמכם כהורים שעושים דברים "רעים".

ואלו הם כללי המשחק החדשים:

1. אסור לצאת מהמיטה (כפי שאסור לקפוץ לכביש).
2. אמא או אבא בחדר והם נשארים בחדר כל זמן שאתה משתף פעולה ו"שם ראש".
3. אמא או אבא יודעים להיות נחמדים ויודעים להיות גם פחות נחמדים. כלומר שאם הוא לא משתף פעולה עם הדרישות שלכם (יוצא מהמיטה וכל זה) שימו לו יד על הגב במשך דקה-שתיים-שלוש... כמה שצריך, ועל ידי כך תמנעו ממנו לקום מהמיטה. הוא יבכה ויצרח אבל זה הרגע שבו אתם משדרים לו מסר חשוב: "לא מפחדים עליך!".

אם הוא נרגע תוכלו לעסות את גבו ולאט לשחרר אותו. אם הוא לא נרגע (כצפוי - לפחות בהתחלה) תשחררו את האחיזה ותבהירו לו שהוא לא יוצא מהמיטה. אם יצא שוב תחזרו על זה שוב ותמנעו מנימה מתנצלת במנגינת הדיבור שלכם.

זה לא פתרון קסם. המטרה שלנו היא לא להביא לכך ששבוע הבא תבקשו ממנו להיכנס למיטה והוא יכנס ויירדם. המטרה שלנו היא שבעוד תקופת מה הוא יכנס למיטתו ויעשה את שלו, לפעמים גם פרובוקציות, ואתם מצדכם תהיו שם גם כדי לאהוב וגם כדי לשמור על גבולות אלא שהפעם יש לכם "שוט" ביד.

באופן כללי (במהלך היום למשל) תהיו נחושים בכל דבר שאתם עושים. אל תרגישו ואל תתנו את ההרגשה ש"ידיכם כבולות" ותרשו לעצמכם לעשות טעויות ובכל זאת לדעת ולהרגיש שאתם ההורים הכי טובים בעולם לילד שלכם.

הדר מזרחי

18-08-2014 12:10
מה בנוגע ללילה כשהוא מתעורר ואוצה לשחק בועט ומעיר אותנו? ותודה על התשובה המהירה56

דני גיל

18-08-2014 13:15
עד כמה שאתם יכולים תעמידו פני ישנים. אם זה לא אפשרי או לא מסייע לו תבדקו מה כן: חיבוק, מוצץ, מים. אני מניח שאתם עושים את זה ממילא ואני גם מניח שהדברים יסתדרו בלילה ככל שתחזירו את הסדר בכניסה לשינה.

את כותבת: "בבקשה תעזור לי להבין מה אני עושה לא נכון" וחשוב שתדעי שלא כל קושי הוא תוצאה של פעולה נכונה או לא נכונה שלך. ילדים עם טמפרמנט מסוים יכולים להיות מאוד מאתגרים בלילות, במיוחד בגיל שנתיים ובמיוחד על רקע הרחבת המשפחה. מוזמנת לקרוא בפורום בנושא "אחים" והתייחסות לבכור על רקע הרחבת המשפחה. בהצלחה!