היפראקטיביות

לימור


שלום, אני אמא ל-4 והבכור בן 8.10, אני רוצה להתנצל מראש שהפוסט ארוך אבל אני חייבת לפרוק וחייבת עצה. מגיל 4-5 היו איתו בעיות משמעת גם בגן וגם בבית, כמובן ככל שהיה קטן יותר היחס היה שונה אבל זה החמיר ומחמיר ככל שהוא גדל ומתבגר. רק בגיל 7 הוא אובחן בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות והומלץ ע"י ניורולוג פרטי שהוא יקבל קונצרטה. אני רוצה לתאר קצת את הקשיים איתו בבי"ס ובבית: בבי"ס-לא מעוניין לעבוד וללמוד, מסתובב הרבה בחצר לפעמים גם מוציא איתו חברים שלא יהיה משעמם, מתחצף למורים, לעיתים מרביץ, אפילו מקלל בקללות שלא ידעתי שהוא יודע בכלל(חשוב לציין שהוא גם לומד בבי"ס דתי והקללות זה דבר מאוד קריטי). הוא לא מאורגן ומסודר בגרוש, הקלמר והתכולה שבו הולכים לאיבוד דרך קבע, ספרים נעלמים, במחברות הוא לא כותב. הרבה דברים הוא לא זוכר כגון איפה שם חפץ מסוים או במה יש לו ש"ב וכמה עמ' וכו. כשהוא בלי השפעת הכדור התגובות שלו מאוד קיצוניות, הוא בטוח שכולם נגדו אף אחד לא אוהב אותו כאילו הכל אישי נגדו. בבית-אני יכולה לקרוא בשם שלו 5 פעמים, לתת הוראה גם 7 ו-8 פעמים עד שייעשה וגם אז רק חצי מהפעולה. יש לו התקפי צחוק ושטותניקיות שמוציאים אותי מדעתי כי הוא מתסיס את האחים שלו אז אני לא נלחמת באחד אני נלחמת ב-3. אח שלו, השני ברשימה, סובל ממנו המון-"טמבל","טיפש","דפוק" ועוד כאלה מילים יפות, מרביץ לו המון ממש מתעלל בו וגם לאח שלו יש בעיות רגשיות אז יש לי סלט בבית. אני לא מתחברת אליו, לא יודעת איך לגשת איך לדבר איתו, מרגישה שכל מה שאני אומרת וכמה שאני מסבירה נכנס לאוזן אחת ויוצא מהשניה. קשה לי לפרגן לו או לחבק אותו כשמבקש, יש בינינו חומה ענקית! מה אני עושה???

לימור

02-12-2014 13:41
שכחתי גם לציין...
הילד כשהוא בלי השפעת הכדור מתעצבן נורא מהר, הכל אצלו אימפולסיבי בא לו להרביץ הוא מרביץ בא לטרוק תדלת הוא יטרוק את הדלת אין אצלו מחשבה על ההשלכות שיכולות להיות ואח"כ גם בגלל שחלק מהבעיה זה השיכחה שלו הוא גם לא זוכר מה הוא עשה ולמה מענישים אותו. אני הרבה פעמים אומרת לו שייכנס לחדר ושאני לא רוצה לראות אותו(כי אין לי פיתרון להרגיע אותו ואת המצב שנקלענו אליו) ואז הוא נכנס בעצבים טורק תדלת לפעמים יושב מאחוריה ופשוט בועט בה. או שהוא עולה למיטה שלו ודופק תמיטה בקיר או בועט במעקה... כל מיני דברים כאלה שרק מעלים את רמת העצבים שלי. בנוסף על כך הוא כל הזמן משועמם, אם שניה אחת לא תהיה לו תעסוקה אני אשמע ממנו "אמא אני יכול....?" ככה 5 וגם 10 ו-15 פעמים כל שניה הוא רוצה משו אחר.
אני ממש אובדת עצות!!!

לימור

03-12-2014 21:01
היי דני עדיין מחכה לתשובה......

דני גיל

03-12-2014 22:30
היי לימור,
קראתי אתמול את הדברים, היום שוב, "שמעתי" בהם את הקושי היומיומי והמתמשך שאתם מתמודדים עמו. אני בטוח שמאוד לא פשוט לך ולפני הכל שולח לכם חיבוק.

כל ילד הוא "עולם" בפני עצמו, יחיד ומיוחד, גם אם יש אבחנה ברורה ו"שם" לקושי. הדבר היחידי שאני יכול לומר באופן גורף על "הילד ההיפראקטיבי" הוא שמה שנכון לגבי כל ילד נכון לגביו שבעתיים: על חשיבות האהבה ללא תנאי, הקבלה, הגבולות, סדר היום. ראי בעניין זה את ההתכתבות: http://www.superdaddy.info/index.php?id=433#nav

תוך קריאת הדברים "קפצו" לי כמה רעיונות לתת לך אבל הם ברמת ה"טיפ", כך שהאפקט החיובי ככל שיהיה יחזיק לזמן קצר בלבד. מה בכל זאת אציע לך? התבוננות מקרוב במסגרת הדרכת הורים פרטנית. לא בגלל שאת אמא לא טובה (ואני מקווה שאת לא חושבת ככה) אלא בגלל ההתמודדות הלא פשוטה שאת נדרשת אליה. בכל מקרה את מוזמנת לשוחח טלפונית.