בן 10 שמזלזל

אמא עצובה


בני הבכור בן 10. הוא ילד חכם מאד (מחונן) והלימודים באים לו בקלות. מוציא תמיד 100 ואף פעם לא מתכונן למבחנים.
מפריע לי הזלזול שלו, הוא לא מכין שיעורים ולא מקפיד להביא את המערכת לבית הספר. קורא ספרים בשיעור למרות שהמורה מבקשת ממנו להפסיק.
גם בבית הוא מזלזל בחוקים, ולאחרונה שמתי לב שהוא משקר אותנו בדברים ״קטנים״.
למשל בערב כשהוא על המחשב ואני שוכבראלת אם כבר צחצח שיניים הוא אומר שכן, למרות שלא צחצח.
בכלל אני מרגישה שאני נאלצת ״לנהל״ אותו וזה כבר לא מתאים. לומר לו להתלבש, להתקלח, לשטוף ידיים וכו... ואני כועסת כי מתעלם מדברי וצריך שוב ושוב.
כל דבר שמבקשים ממנו או מעירים לו הוא מפרש כביקורת ונהיה תוקפני בתגובה.
הוא מאד מאד תחרותי, גם עם אחיו וגם עם חברים.
לאחרונה אמר לי שאני מנצלת את אבא ושהוא פראייר שלי, ונכנע לי. שאבא עושה הכל ודברים נוספים בסגנון.
הייתי בשוק וסיפרתי לבעלי שניהל איתו שיחה על כך. אמר לו שלכל אחד מאיתנו יש תפקידים שהוא ממלא בזוגיות והחשוב הוא ששני הצדדים מרוצים. הילד אמר ש״לא נראה לו״...
אני מאד נפגעתי מהאמירות של בני ולא יודעת איך להתייחס אליו.
חשוב לי לציין שהוא ילד טוב שעוזר בכל דבר שמבקשים, אוהב חיבוקים ונשיקות, אוהב את אחיו הקטנים ואותנו ובדרך כלל מערכת היחסים איתו טובה.

דני גיל

28-01-2015 23:50
אבל למה את קוראת לעצמך אמא עצובה?
לעניין הלימודים, אם הם באים לו בקלות אז בואי נשמח בשבילו ונסיים בכך. סביר להניח שמה שאת רואה כזלזול בלימודים הוא תוצאה של היכולות הגבוהות שלו, ואם הוא בוחר לקרוא ספר בזמן שיעור אז הייתי סומך עליו שהוא יודע מה הוא עושה וגאה בבחירה שלו לשרוד את השיעור המשעמם (עבורו) באופן כזה שלא מפריע לכיתה. באופן כללי, איפה שאנחנו יכולים לראות את הטוב בילדים שלנו חשוב שנראה אותו וחשוב עוד יותר שהילד יראה שאנחנו רואים אותו במיטבו. וגאים בו על כך. כל נושא הסמכות והגבולות מתחיל בדיוק במקומות האלה.

בכל הקשור לניהול סדר היום הייתי ממליץ לך להפגין נחישות ולהיות ממוקדת: את רוצה שהוא יכנס להתקלח? תסתכלי עליו, תראי מה הוא עושה, תתענייני במה שהוא עושה, תשאלי אותו כמה זמן הוא צריך כדי לסיים את ענייניו, תסכימו יחד על הזמן המתאים לכניסה למקלחת, וכשמגיע הרגע - את לא מניחה לו עד שהוא נכנס למקלחת. כלומר שאת מניחה לכל עיסוקייך ומתמקדת רק בזה.

מאמר שעשוי להיות לך רלוונטי - http://www.superdaddy.info/articles-26