כעס / התרחקות מאבא

גל


שלום רב,
בתי בת 3, ילדה יחידה ויש לה אח/ות בדרך אך עדיין לא דיברתי איתה על כך (למרות שהיא כנראה שומעת ומבינה מדיבורים ביני לבין אחרים), בנוסף יש לה אחות בת 5 שמגיעה אלינו פעם בשבועיים (בתו של בעלי מנישואין קודמים) שהן מאוד אוהבות אחת את השנייה. בתקופה האחרונה עושה רושם כי היא מאוד מתרחקת מאבא, היא לא רוצה להגיד לו שלום כחוזר מהעבודה ולא מוכנה להגיד לו לילה טוב כשהיא הולכת לישון, היא מדברת אליו לא יפה ובזלזול, מה ששבר אותי היה לפני כמה ימים כשאמרה לו שהיא לא רוצה לשבת לידו כי הוא לא אוהבת אותו ובלילה כשביקשתי ממנה ללכת אליו ולהגיד לו לילה טוב היא אמרה לי "אני יעשה את זה כדי שאמא תהיה שמחה"..חשוב לי לציין כי לא קרה שום דבר חריג או חמור בבית ביניהם, לכן זה מאוד מתסכל לראות את זה ולא להבין למה.?.. הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו הוא שבעלי עובד נורא קשה, בבוקר אנחנו לא מתראים ובערב הוא מגיע ממש לקראת המקלחת של הילדה לפני השינה כך שהם לא נפגשים הרבה, וכשהוא מגיע הוא עייף מדי בשביל לשחק איתה, כשבתו מגיעה אז הוא נמצא עם שתיהן והיא נהנית להיות איתם (אפילו קצת שוכחת ממני). האם זה שהוא לא רואה אותה מספיק משפיעה עד כדי כך שהיא טוענת שהיא לא אוהבת אותו?? זה לא קיצוני מדי? אני אשמח לקבל איזה כיוון, כפי שאמרתי בהתחלה כרגע אני בהריון והנושא הזה מלחיץ אותי נורא, מה יהיה אחרי שאלד? איך להתמודד? האם זו תקופה שתעבור לה? מה עושים?
תודה. גל

דני גיל

13-06-2015 23:29
היי גל,
אני לא רואה שום דבר חריג. אבא שעובד הרבה וקשה, חוזר הביתה עייף כך שגם בשעות שהוא בבית הוא לא כל כולו בבית, וילדים קטנים - אין להם אלוהים - אומרים מה הם מרגישים ונכון להם בשניה הזאת. גם אנחנו המבוגרים "לא אוהבים" אנשים אהובים ברגעים מסוימים, אבל גם ברגעים המסוימים האלה תישמר בתודעה שלנו אהבתנו אליהם. כלומר שאם אשאל אותך האם את אוהבת איזו חברה שלך תדעי להעיד שכן למרות שבזמן האחרון היא פחות זמינה ולמרות שאת לא אוהבת את זה. אז למה את עדיין אוהבת? כי ההסתכלות שלך רחבה ובעלת פרספקטיבה. וזה העניין - שלילדים בני 3 אין את זה. וטוב שכך.

אני ממש ממליץ לך לא לעודד אותה להתקרב לאבא שלא מרצונה ובאופן כללי לא לעשות משהו שעומד בניגוד לאינטואיציות שלה. זה כשיעור לחיים. לענייננו, הניסיונות שלך לקרב ביניהם עשויים דווקא להרחיק. הדבר היחידי שעשוי לסייע פה הוא יוזמות התקרבות של האבא (וגם - בלי לחץ), ונוכחות משותפת של כולכם יחד שבה האבא, בקצב שיתאים לה, ינסה להגביר נוכחות. תגידי לו שיקבל אותה ממש כמו שהיא אבל שלא יפסיק להביע את אהבתו ואת רצונו להיות קרוב. שיקפיד לחזר ולקבל בחיוך והבנה את ה"לא" שלה, אבל תמיד שישאיר "דלת פתוחה". וישתמש בהומור:

דלת פתוחה - "טוב, אם תרצי לבוא אליי תדעי שאני בסלון ואני ממש מתגעגע"

הומור - "איך את לא אוהבת אותי כשאני כל-כך אוהב אותך?"
וכו'.

גל

14-06-2015 20:34
זה מרגיע אותי לשמוע מה שאתה אומר, אני בהחלט אשמע לעצה !