תינוקת בת שנה וחצי מתעוררת בצרחות

אמא עייפה


נעמדה על המיטה- מיטת תינוק- ופשוט לא מוכנה לחזור לישון. ברגע שאנחנו מרימים על הידיים היא שותקת. פשוט מנסים להסביר לה שלילה וזה הזמן לישון כי כולם ישנים ולוחשים שששש.. אז מרימים לכמה דקות ואז שוב משכיבים ויוצאים מהחדר וכך הלאה צרחות. ככה היה במשך שעה אתמול בלילה עד שהוצאנו מהמיטה וניסינו להרדים על הספה יחד עם אחד מאיתנו. במשך שעתיים זה לא עבד כשתוך כדי מסבירים לה לשים ראש.. והיא מנסה לדבר ולא כל כך משתפת פעולה. אחרי סהכ שלוש שעות פלוס של עירות לקחתי אותה על הידיים לכמה דק ספורות והשכבתי במיטה. הפעם הלכה לישון.הלילה היה סיוט.
יש לציין שהיא מסתגלת בימים אלה לגן חדש, חלתה במהלך אוגוסט (וירוס ארוך מאוד), ילדה שישנה תמיד טוב, אוהבת לישון, עם חרדת נטישה דיי ניכרת.
עזרה מה עושים בלילה הבא כדי שהיא תחזור לישון ותלמד? מפחדים שזה יקרה שוב

דני גיל

08-09-2015 23:44
ראשית מוטב להימנע מלחשושים כי הלחשושים האלה מלחיצים, בעוד שהדיבור הטבעי דווקא הוא המרגיע והוא שמעצים את תחושת הנוכחות שלכם ההורים. לדעתי היא מתקשה לשחרר אתכם כי היא מרגישה את הזמן הקצוב - הזמן שאתם מקצים לעניין ההירדמות. והמצב הזה גורם לה להיות דרוכה. לכן ההמלצה שלי ללוות אותה חזרה לשינה כאשר אתם נותנים את התחושה שאתם כאן (בחדרה) כדי להישאר ואתם לא לחוצים לצאת מהחדר. אני הייתי עושה ככה שיהיה לי נוח להמשיך את המנוחה שלי בחדרה (דואג מראש שתהיה כורסה בחדר, למשל) או אפילו לוקח אותה למיטתי שתירדם מהר ומחזיר למיטתה. הורים כל הזמן חוששים להקנות הרגלים והתוצאה שהם מעצימים את החרדה והאובססיה והתלות. לעומת זאת, אם את מרדימה את החרדה שלה כשהיא קטנה, בתך תירדם מהר. ואז גם תתעורר פחות. וזה הרעיון: לחשוב איך אנחנו מרדימים את החרדה ולא איך אנחנו מרדימים את הילד, לראות איך אנחנו עונים על צורך ולא איך נמנעים מהקניית הרגלים לא נכונים.

אמא מותשת: בתי בת השנה וחודש עושה צרות בגן ומתעוררת בצרחות בלילה

26-09-2017 11:22
כל לילה במשך שבועיים הבת שלי מתעוררת לאחר שנרדמה ללא בעיות, בצרחות אימה, מרימה אותה ועדיין צורחת ונותנת לי מכות בפנים ומושכת לעצמה בשיער. מעבירה אותה למיטתי והיא לא רגועה, עצבנית, זזה מלא וכל זה בעיניים עצומות. מסתבר שבגן הגננת אומרת שהיא כל היום רוצה על הידיים וצורחת ברמה שהילדים נבהלים ממנה. ביום היא פעילה כשהיא איתנו ומשחקת, ילדה חייכנית ונעימה. חשוב לציין שבבוקר הולכת לגננות בקלות ורואים שאוהבת אותן. אני ממש מתוסכלת גם השינה וגן ממה שעושה בגן. פשוט מנהלת את הגננות.

דני גיל

26-09-2017 23:10
איך היא ישנה לפני השבועיים הללו? האם השינוי החל בנקודת הזמן של כניסה לגן חדש?

אמא שמחפשת עצה טובה

01-11-2018 09:20
בתי בת השנה וחצי כמעט, קמה בלילה או בבוקר או לפני השינה בצרחות הסטריה מבלי שאני או אבא שלה יכולים להרגיעה.היא כל כך בתוך הבכי ההיסטרי הזה שזה מלחיץ אותנו ממש. כשמנסים להרים אותה היא עוד יותר צורחת לפעמים ואם מניחים אותה חזרה במיטה או על הספה הבכי מתגבר. היא נכנסה לגן חדש בתחילת ספטמבר.
אשמח לעצה או לנסות להבין ממה זה נובע

דני גיל

01-11-2018 11:21
הייתי מתחיל ובודק עם רופא ילדים. כשאתם מרימים על הידיים היא נרגעת? היא רגילה לישון עם מוצץ?