איטיות

אוסי לב


הי דני יקר,יש לנו ילדה מקסימה בת 4 והכל מצוין איתה. נאמר לנו ע"י הגננת שהיא עושה כלמדבר אחרונה בגן, מתחילה אחרונה ומסיימת אחרונה. לדוגמא,כשמתחילה ארוחת בוקר והיא עסוקה ביצירה, כולם מתיישבים וממש צריך לשכנע אותה לעבור לדולחנות האוכל, בהמשך היא מסיימת לאכול אחרונה ומצעכבת במעבר לפעילות הבאה. איך אפשר לעזור לה להשתפר בנושא? גם בבית המתוקה די איטית בהתבוננות לגן לדוגמא. תודה רבה, אוסי

דני גיל

06-02-2016 21:08
היי אוסי,
ילדים עושים מה טוב להם. והם יודעים מה טוב להם. אם היא מציירת ולא ממהרת לסיים את היצירה שלה לטובת פעילות אחרת סימן שהיא עסוקה בפעילות שמעניקה לה סיפוק ומשמעות. אם באופן כללי היא עושה דברים לאט זה אומר שיש לה עולם פנימי עשיר והיא מכניסה אותו כמעט לכל דבר שהיא עושה. מה צוות הגן צריך מצדו לעשות? לקבל אותה לחלוטין כמו שהיא כל זמן שזה לא מפריע לסדר היום בגן. וכל זמן שזה כן מפריע לסדר היום בגן לשים את הגבול בצורה אקטיבית וברורה. ואני בטוח שהם יודעים לעשות את זה.

לך, בבית, יש את ההזדמנות לפקס אותה בכל מיני מצבים ובכך לעזור לה בהתמודדויות דומות בחוץ. למשל, כשהיא אוכלת ו"מושכת" את הזמן הייתי מזכיר לה מדי דקה נניח לשים כפית בפה. כלומר בקשה ברורה שמזמינה לפעולה ברורה ולא הייתי מסתפק בבקשה כללית כמו "תמשיכי לאכול", "עכשיו אוכלים" וכו'.

אוסי לב

11-02-2016 22:23
דני, תודה רבה רבה וסליחה על טעויות הכתיב