בהלה מרעש

אינה


שלום, ילדה שלי בת 1.8 הרבה פעמים נבהלת מרעש של מכוניות עוברות. או איזשהו רעש פתאומי אחר. היא ממש נבהלת ומפסיקה את מה שעשתה. ובדרך כלל מתקרבת לאחד מהמבוגרים ודורשת חיבוק. היא יודעת
שזה מכונית או מטוס. היא אפילו אומרת את זה. או שהיא שומעת רעש ששכנים עושים אז היא אומרת
שזה שכנים. אבל עדיין נבהלת. זה מרגיש קצת מוזר... לאחרונה גם התחילה להיגעל בצורה יחסית קיצונית משיער. יש לנו חתול בבית שקצת נושר וגם השיער שלי הרבה פעמים נמצא על הרצפה. אז אם היא נוגעת היא ממש נגעלת וצועקת - שיער שיער ולא רוצה להתקרב למקום. עד עכשיו זה לא היה מזיז לה והיא פשוט הייתה זורקת שיער שהייתה מוצאת
לפח. אבל בימים אחרונים ממש נגעלת/ נבהלת ממנו. מה יכולות להיות הסיבות לתופעות האלה? יש סיבה לדאגה? אנחנו מנסים לא להתמקד על הנושאים. מחבקים אותה כשהיא מבקשת. מסבירים על הרעש, לא מדברים על הנושאים האלה ופשוט מנסים למקד אותה על משהו אחר. תודה רבה!

דני גיל

15-10-2016 12:31
היי אינה,
אני חושב שאתם עושים מצוין. אתם נותנים לה את החיבוק מבלי למקד את תשומת הלב בעניין ובכך מעניקים לה את תחושת הביטחון שהיא זקוקה לה. מציע לא להתאמץ למקד אותה במשהו אחר, כלומר זה מצוין שאתם בוחרים "לעבור הלאה" אבל חשוב שהמעבר יהיה טבעי ולא מאולץ ומאומץ, שלא יהיה דומה להסחת דעת. אם אתם רואים שהיא מתעקשת לעסוק בנושא שמטריד אותה תרשו לעצמכם להיות איתה שם, ובמקום להתרחק ממקור הפחד דווקא להתקרב אליו. לדוגמה:

- לקחת אותה על הידיים ולהתקרב למקור הרעש. למה? כי הרעש מעניין ומסקרן (לא כי הוא מפחיד).
- לגעת בשיער שעל הרצפה. אם הוא יכול להיות מפחיד כל כך הוא גם יכול להיות מעניין ומסקרן. לאסוף אותו לצורת כדור ולזרוק לפח.

דבר נוסף שתמיד "עובד" - הומור. קחי אותה על הידיים ותתקרבו בעדינות למכונת הכביסה בזמן שהיא בפעולה, תתקדמי צעד ותתרחקי שניים כמי שלרגע נבהלת מהרעש, ואז אתן שוב מתקרבות, ושוב מתרחקות, כאילו נבהלות אבל בעצם צוחקות. היום אתן עושות את זה יחד - מחר היא תעשה את זה לבד. מה שנקרא - להתיידד עם הפחד.

את שואלת מה יכולות להיות הסיבות לתופעות הללו. לדעתי יש הרבה סיבות אפשריות אבל הן לא דרמטיות כפי שאנחנו עשויים לחשוב. מאמין שאם תפעלי כפי שייעצתי לך תבחיני בשינוי די מהר ואז גם תוכלי להסיר דאגה. בהצלחה! מוזמנת לעדכן.

אינה

20-11-2016 17:31
שלום!
ראשית כל תודה לך על העזרה וההסבר! באמת אנו מנסים לעשות כפי שהצעת והרבה פעמים זה עובד. משתמשים בהומור או מנסים לעשות משהו מעניין ולסרקן והרבה פעמים זה עובד. לפעמים פשוט חיבוק וזהו... הראתי לה לדוגמא על השיער שאפשר לסובב אותו על העצבא והיא התעניינה וגם עשתה את זה. למרות שהיא עדיין לא אוהבת לגעת בשיער שמצאה על הרצפה...

דני גיל

20-11-2016 20:06
מצוין נשמע טוב. תודה על העדכון.