סצינה

אורית


היי,

לאחרונה (בצורה מאוד אופיינית לה) החלה בתי בת ה 4 לעשות סיפור סביב נושא הלבוש בבוקר.
לפני כמה זמן התחילה לבקש לבחור לבד בגדים וזאת היא עושה עד היום יחסית במהרה, אבל אז היא מתחילה להגיד שלא נוח לה פה ושם... ושנסדר לה למשל את המכנסיים (אחרי שברוב המקרים התלבשה לבד) ואז בשניה היא יכולה להכנס ללופ ולהתחיל לצעוק ולבכות "לא ככה", את לא יודעת לסדר לי" ואם אציע לה לסדר לעצמה בקול רגוע או כל דבר אחר, היא נכנסת לתוך סחרור ולא יודעת איך לצאת ממנו לדוגמא, היא יכולה להוריד את המכנסיים ולהשאר ככה 20 דקות עם בכי וצרחות. אני לא כ"כ יודעת איך לנהוג במצבים האלה, ניסיתי להתעלם ולהמשיך בשלי, להתייחס אליה ברוגע מבלי לשים דגש על נושא הבכי שלה וכו אך קשה מאוד להוציא אותה מזה...
הייתי שמחה לדעת מה אתה ממליץ לעשות במצבים כאלה.
כמובן שכבר פעמיים ניסיתי לדבר איתה בערב או אחהצ (רחוק מהמקרה) על ההתנהגויות האלה ומה מפריע לה ולהסביר לה איך אנחנו מתנהגים בבית והיא מאוד מבינה אבל זה נוטה לחזור.
היום לדוגמא היה לה בוקר טוב ולפני שיצאתי שאלה אם היה לי נעים איתה היום בבוקר.
היא ילדה מאוד רגישה למצבים ויודעת לקרוא מאוד טוב את המפה. אגיד גם שלפני כחודש נגמלה מהמוצץ בשניה, אבל אולי במצבים של עצבים היא מרגישה בחסרונו? (היא לא הזכירה אותו מאז...)

אורית

03-11-2016 12:15
רק הערה קטנה לסוגריים שבהתחלה... שכחתי להוסיף את המילה לא...

דני גיל

05-11-2016 17:49
היי אורית,
אל תתני לה לבכות עשרים דקות. גם לא חמש. גשי אליה, חבקי אותה אלייך, ותשאלי אותה למה היא בוכה. ותמתיני לתשובה. תבקשי ממנה להסביר לך בצורה ברורה ובוגרת כמו שהיא יודעת. וכשהיא אומרת לך "מציק לי" תשאלי אותה:

"אז מה כדאי לעשות? לבכות או לסדר את מה שמציק? רוצה שנבכה יחד?" ;-)

לפני שאת מתחילה לסדר לה את המכנס את אומרת לה:
"קודם כל בחרת בגדים מקסימים והתלבשת לבד יפה מאוד. אני חושבת שאני מבינה מה מציק לך והנה אני כבר מסדרת. אבל אם את מרגישה שמשהו ממשיך להציק לך תגידי ונסדר".

ההצעה שלי במקרה הזה היא לכוון אותה לתקשר בצורה בוגרת ולהיענות מה שאפשר לבקשות שלה. אם את רואה שמדובר בבקשות שאינן נגמרות מוזמנת לחזור אליי. התחושה שלי לפי התמונה שאת מתארת שהתייחסות מהסוג המחבק, העוטף והמכיל, ירגיעו אותה ויעניקו לשתיכן בקרים נעימים כמו שהמתוקה שלך כל כך רוצה. גם פה - חשוב לחזק אותה על החלק שלה בכך שהבוקר היה חמים ונעים. בהצלחה!

אורית

09-11-2016 14:06
שוב המון תודה, נראה שאנחנו לגמרי בכוון הנכון, אחרי כמה 4 בקרים של נועם כמו שתמיד היינו רגילים.

דני גיל

12-11-2016 03:38
מצוין. תודה שעדכנת!