ילדה להורים גרושים

ישראלה


שלום דני,
אני ובן זוגי נשואים בפעם השניה, לי יש 3 ילדים בוגרים (18,17,13)לבעלי 2 ילדים בוגרים(11,13) במשותף מנישואינו יש לנו ילדה בת שנתיים וחצי.
מערכת היחסים שלי עם הגרוש נפלאה, אנחנו תמיד מתואמים מול הילדים, הילדה שלי הקטנה אפילו לעיתים הולכת אליו כשילדיי הבוגרים שם, הוא עוזר לי המון גם איתה ואין לי בכלל תלונות, כל בעיה עם הילדים המשותפים שלנו נפתרת ביננו תורך שיתוף פעולה מלאה וגיבוי.
לעומת זאת בעלי וגרושתו נמצאים כבר מעל 10 שנים במאבקים, השפלות ואי שיתוף פעולה בלשון המעטה.
הגרושה עדיין חיה לבד ומאוד פגועה ומעבירה את כל דעותיה על בעלי לילדים המשותפים שלהם.
הבעיה העיקרית היא הילדה בת ה 13, העונשים שהיא מענישה את האבא בכל פעם שלא מקבלת משוה, או כשמבקשים ממנה עזרה במשהו מסתיימים בלא להגיע, לא לענות לו לשיחות - פשוט לנתק קשר, דבר שלא נראה לה ממש בעייתי.
בשיחות היא מבהירה כי לא תגיע לפה עד שהאבא לא יבין כי היא לא משתתפת בכלום ורק מקבלת מה שהיא רוצה ללא תמורה.
לבעלי יש עקרונות על עזרת הילדים בבית דבר שלדעתנו עוזר לילדים ולא רק לנו, העזרה היא פעם בשבועיים ולכל ילד במשך השבוע יש יום אחד קבוע שבו הוא ממלא ומרוקן מדיח.
היות ויש מספיק ילדים ברוך השם העזרה של כל ילד היא יום בשבוע.
גרושתו תומכת בזה שהם לא צריכים לעזור ולכן נותנת גב לילדה.
במריבות אם בעלי נותן לה עונש שהיות והיא לא עוזרת שלא תצפה גם ממנו לעזרה, לדוגמא בהכנת הכריך בבוקר היא נאלצת להכין בעצמה, אך פה מגיעה הישועה מאמא שלה והיא מכינה עבורה ומביאה לה עד הבית ספר.
כך שהילדה מבינה כי העונשים כביכול הם בטלים מיידית כי יש תמיד קרש הצלה מאמא.
עכשיו המצב הוא שהיא כבר לא מגיעה למעלה מ 3 חודשים ולא ממש מזיז לה..
מה ניתן לעשות?

דני גיל

07-01-2017 20:04
היי ישראלה,
כל הסיפור הזה הוא בכלל לא עניין של גירושים ויחסים בין אמא לאבא החיים בנפרד. העניין כאן הוא מערכת יחסים בין האבא לילדה והמלכודת לדעתי היא המחשבה שאפשר לתמרן כל ילד או נער מתבגר באמצעות ענישה והצבת תנאים. מה שאני יכול מכאן הוא להציע לכם ללמוד שפה אחרת. כאשר האתר הזה, והפורום, וכמובן הספר, יתנו לכם אם תרצו מספיק כלים לשכלל את התקשורת עם הבת המתבגרת ובאמת להכיר שפה חדשה. שימו לב שגם היא מצדה למדה את השפה של האבא ומשתמשת בה, או כפי שאת כותבת: "הבעיה העיקרית היא הילדה בת ה 13, העונשים שהיא מענישה את האבא בכל פעם שלא מקבלת משהו".

לשאלתך הספציפית ההצעה שלי היא כזו: לשבת ולשוחח איתה, להסביר לה שיש עזרה שאתם כל כך תשמחו לקבל ממנה, שזה כל כך עוזר, אבל בניגוד לפעמים קודמות אתם מתכוונים שלא להכריח. כי התייעצתם והבנתם שזו לא הדרך. מה שאומר שאת הכריך שלה בבוקר היא כמובן תקבל ואתם לא מעמידים יותר תנאים מהסוג הזה וכו'. כמובן שיש ל"שפה" החדשה הזאת המשך וכמובן שזה על קצה המזלג כך שההמלצה שלי לכם היא בעיקר להמשיך ולהעמיק ולא להסתפק בתשובתי זו. בהצלחה!