ילדה שרוצה רק את אמא

ליבנת


שלום, יש לנו ילדה בת 4 וחצי שרוצה תמיד רק אותי האמא. היא ממש דבק אלי וזה לעתים גם מטריד שכן יש לנו בן נוסף בן שנתיים וחצי שזקוק לי והיא גובה ממני אנרגיות רבות. הדבר שהכי מטריד אותי הוא שהיר לא רוצה את אבא שלה. ממש מעדיפה אותי סצורה גלויה בכול ענין ועניין והוא מצידו קצת נעלב מהדחייה. אני מרגישה שזה לא בריא בעיקר כי היא ילדה והבנתי שבנות בגיל הזה מעדיפות את אבא ויש לכך גם טעם פסיכולוגי לחיים. זה קצת מעלה בי חששות. איך לדעתך עלינו להתמודד עם המצב? ולמה זה קורה בכלל? האם צריך לשנות או לזרום עם זה? תודה מראש!

דני גיל

15-05-2017 00:53
היי ליבנת,
קודם כל "בנות בגיל הזה מעדיפות את האבא" זה קשקושים. ילדים, בכל גיל, מעדיפים את מי שמעניק להם חום, אהבה, יחס, משמעות, ביטחון, גבולות. אלו הם הנכסים שהילד זקוק להם וטוב לילד לקבל את כל הטוב הזה משני ההורים. יכול להיות שאת יודעת "לעשות את זה" טוב. והוא פחות. על הרקע הזה הגיוני שתרגישי קושי לסמוך עליו וככל שכך את עשויה לצמצם את מרחב האחריות שלו שכן נוח לך שה"תפקיד" הזה נמצא בטריטוריה הבלעדית שלך. נוח במובן הזה שאת מרגישה בשליטה והדברים נעשים כפי שאת רוצה וחושבת שנכון. ככל שכך, הוא מצדו מרוויח את שלו - נוח גם לו. כמובן שבטווח הארוך שלושתיכם מפסידים.

אני לא מכיר אתכם כך שאני לא יודע עד כמה הניתוח הזה רלוונטי. מה שכן, ככל שאת מזהה את עצמך בתוך הדברים אז הנה הזמן המושלם לעשות שינוי. בעיקר בראש. זו עבודה שלך בעיקר עם עצמך במטרה לשחרר ולהשתחרר, לסמוך עליו, בעיקר לסמוך על בתך. זה אומר שאת מעבירה לו כך וכך תפקידים בלי להצטדק מול בתך. אבא הערב אחראי על המקלחת. למה? האם כי אמא עסוקה? לא יכולה?

לא ולא ולא. אלו לא תשובות טובות. תשובה טובה היא כזאת:

אבא נמצא כעת איתך כי זה אבא שלך וכי הוא מתגעגע אלייך ואוהב אותך. ואני כיף לי לנוח קצת ולשתות קפה. ממש כיף :)

אבא מצדו מגויס וחיובי, לא נעלב, לא מתחנף, מציב גבולות בדרכו, יכול להיות שבדרך עושה את כל הטעויות האפשריות אבל זה הרגע שלו להיכנס לתפקיד. וללמוד. ואם יש לו שאלות הוא מוזמן תמיד להיכנס כאן לפורום ולשאול. זו התמודדות וזו השקעה. אבל השקעה שווה!

דני גיל

15-05-2017 01:18
ראי גם את תשובתי לגל:
http://www.superdaddy.info/index.php?id=575#nav