גמילה מטיטול בלילה גיל 3

תמר


שלום,
יש לי ילדה בת 3 שגמולה כבר שנה ביום. לפני 3 שבועות בערך הורדתי לה את הטיטול גם בלילה.
אך מאז כל הזמן הילדה מפספסת. לא עוזר שאני לוקחת אותה לשירותים (לפעמים פעמיים שלוש בלילה) משום שהיא רדומה ולא תמיד יוצא לה וגם משום שלפעמים כשאני באה אז זה כבר מאוחר מדי. אני מתרשמת מכך שלא יוצא לה רק כשהשלפוחית מלאה ממש אלא יכולים להיות גם פספוסים קטנים (של כמות קטנה) בלילה. מה עושים??
אני חשבתי להחזיר לה את הטיטול אבל היא מאוד מתנגדת ולא רוצה וכששמתי לה השבוע טיטול כשהיא ישנה גיליתי שהיא הורידה אותו אח"כ.
מה אפשר לעשות?
אני חושבת שהיא אולי לא בשלה עדיין ולכן רוצה להחזיר לה את הטיטול. איך לעשות לה את זה
נכון?
אולי אפשר לקנות טיטולי גמילה(כמו תחתונים) ולומר לה שאלו הם תחתוני לילה...
מאוד אשמח לעצתך כי התרשמתי מאוד מהגישה שלך!!

דני גיל

21-01-2018 17:57
היי תמר, תודה, לדעתי את חושבת נכון. הרעיון של "תחתוני לילה" עשוי לעזור לה לקבל את ההחלטה שלך אבל החשוב הוא לקבל החלטה ולפעול לפיה. הבעיה במצבים כאלה היא ההססנות של ההורים, התחושה שהם פועלים לא נכון, לא נחושים די "להתמיד בתהליך", ואולי גורמים לילד/ה לפגיעה בדימוי ובתחושת היכולת. כאשר יש עלינו את כל הכובד הזה אנחנו מהססים לפעול ולקבל החלטות ולמרבה האירוניה דווקא אז מגבירים את הסבירות שהילד ירוויח תחושות כישלון ואשמה, לראיה הוא מזהה "עניין", הוא מזהה את הרצון העז של ההורים לא לעשות משהו (להחזיר טיטול) ובשלב מסוים רואה אותם נגררים כן לעשות אותו. לכן את הטיטול או את התחתון את מחזירה לה בנחישות כמו שאת מקפידה על גבולות אחרים.

דבר נוסף שעשוי לעזור לה (אבל גם פה זה רק אחרי שאת יודעת ומרגישה בטוחה עם עצמך שאת היא זו שמקבלת פה את ההחלטות) אם תסבירי לה שתקופת החורף אינה זמן מתאים לכך ותחזרו לנסות בהמשך. כך או כך בלילה ישנים ולא עוסקים בדברים אחרים, לא בחינוך ולא בגמילה. ולפעמים הדרך הקלה היא ועוד איך הדרך הנכונה (ראי המאמר "נוסחת הקלות" בעמוד המאמרים).