רגרסיה בגמילה

שגיא


שלום,

הבת שלנו אוטוטו בת שנתיים,בת יחידה, וגמולה כבר 3 חודשים. היו פספוסים פה ושם, בעיקר כשדעתה מוסחת, אבל היא הוכיחה מספר פעמים שאין לה בעיה להתאפק.

בשבוע האחרון יש רגרסיה. היא מרטיבה את התחתונים 4-5 פעמים בטווח של שעתיים-שלוש. עושה בשירותים אבל מיד אחרי זה מפספסת. אם אנחנו לוקחים אותה לשירותים בלי שהיא מבקשת יש המון צעקות ובכי. אנחנו תומכים ולא כועסים אבל היא מסרבת לעשות וכמה דקות אחרי מרטיבה את עצמה. עם קקי אין בעיה.בשינה היא עדיין עם חיתול (גם צהריים וגם לילה).

כמה אירועים שקרו בזמן האחרון ואולי קשורים:

1. בלאגן בגן. יש ריב בין הגננת למנהל על הגב של ההורים. זה הגיע למצב שהיא עזבה את הגן באמצע היום. היא חזרה אבל יש מתח מורגש בתוך הצוות ועם המנהל של הגן. אנחנו למעשה מעבירים את הבת גן, אבל זה קורה רק מחר. את הפספוסים היא התחילה לפני שראתה את הגן החדש.
2. היא הייתה מקבלת בקבוק מטרנה עם דייסה בערב. לאחר ביקור אצל הרופאה שאמרה שאין צורך (אוכלת מצויין), הפסקנו את זה בבת אחת. היא עדיין מבקשת, אבל לא כועסת או בוכה כשמקבלת רק מים. לא החלפנו את המטרנה במשהו אחר.

ניסינו לתת לה להחליף לעצמה אבל זה נגמר בהמון בכי וכעס מצידה. בגן (הישן, בחדש רק מחר) נראה שהבעיה לא חמורה כמו בבית למרות שגם שם מפספסת. היא הילדה הראשונה שנגמלה בגן ועדיין היחידה.כשהיא בגינה או מקום ציבורי אין לה בעיה להתאפק.

נשמח לעצות מה לעשות.מכונת הכביסה לא מפסיקה לעבוד וזה מאוד מתסכל אותנו.

דני גיל

08-05-2018 02:37
היי שגיא,
מה בעצם פרק הזמן הכי ארוך שבו היא היתה גמולה לחלוטין? כלומר בלי פספוסים בכלל.

שגיא

08-05-2018 16:47
לא יכול לומר לגבי בלי פספוסים בכלל, עם מעט פספוסים (אחת לכמה ימים) כחודשיים.

דני גיל

10-05-2018 01:15
לכן אני לא בטוח אם נכון לומר שהיא גמולה כבר מספר חודשים. רגרסיה בתהליך גמילה בקרב פעוטות שנגמלו חלקית איננה תופעה נדירה והסיבות לה מגוונות. ומכיוון שהרגרסיה הזאת הופיעה רק בשבוע האחרון אני מציע לתת לה את הזמן ולא להתרגש מכלום. שמכונת הכביסה תעבוד הכל בסדר.

ההצעה שלי לכם להחליף לה בצורה עניינית ותקתקנית, בלי לתת שם עודפים של תשומת לב - לא שלילית ולא חיובית. החלפת בגדים לפעוט שמרטיב הכי טוב כשהיא נעשית כאשר תשומת הלב אינה מרוכזת בפעוט שלנו. כלומר זה מצוין אם אנחנו מתקתקים את זה תוך שיחת טלפון למשל. והכי חשוב - תקשיבו לה. הבקשה שלכם למשל שתחליף בעצמה יש בה היגיון מסוים אבל אין צורך להיאבק על כך.

וכמובן - למקרה שעדיין לא קראתם - המאמר סודות הגמילה מחיתולים לרשותכם בעמוד המאמרים. בהצלחה שגיא ואתה מוזמן לעדכן.