גמילה מחיתולים בלילה ובעיית קקי

טלי


שלום,
בני בן שנתיים וחודש והתחלנו גמילה לאחרונה לאחר שהודיע לי כמה פעמים באמבטיה לפני שיצא לו פיפי והתלונן שנחליף טיטול כשהיה מלוכלך.
התהליך עצמו ביום עובר בסדר (קצת בתחתונים, הרבה בסיר, לפעמים רואה שהוא מתאפק ומשכנעת אותו לשבת בסיר באמצעות סיפור - עם השכנועים אני מתכננת להפסיק נראה לי לא נכון)
במעון ובלילה הוא היה עם טיטול.
בזמן הזה לא עשה קקי בכלל בסיר, תמיד בטיטול או התחיל קצת בתחתונים וכשהצענו לו לשבת בסיר ישב המון זמן ולא יצא כלום.
יש לו זמן קבוע שבו הוא עושה קקי מאז ומתמיד וזה מייד כשהוא מתעורר בבוקר.
לאחר כשבוע הוא לא רצה שאשים לו טיטול בלילה, רק תחתונים אז הסכמתי ושמתי לו תחתונים.
ככה ניסינו במשך שתי לילות עם יום חופש ללא מעון באמצע, כך שהיה רק עם תחתונים לאורך כל הזמן הזה... ומה שקרה בשניהם היה כך:
לפני שהלך לישון עשה פיפי בסיר/באמבטיה.
לאחר כמה שעות קם בוכה כשהוא רטוב מפיפי (פעם אחת ב-10 ופעם אחת ב-12), החלפנו לו הכל ושאלנו אם הוא רוצה טיטול ועדיין לא הסכים, שמנו תחתונים ורצה לשבת בסיר.
ישב שם המוןןןן זמן, בין חצי שעה לשעה. בלילה הראשון עשה בזמן הזה פיפי ובלילה השני גם זה לא.
במשך כל הזמן הזה אנחנו באים כל כמה דקות שואלים אם גמר ואם צריך עוד ומשתדלים להעביר את המסר שכדאי ללכת לישון ושאם לא יצא כנראה שאין וכו'אבל משאירים את ההחלטה אצלו.
בסוף הולך לישון רק אחרי שאנחנו "מחליטים" בשבילו שזהו יותר לא יושבים בסיר ועכשיו הולכים לישון. בפעם השניה (שהייתה דווקא קצרה יותר) הוא פשוט נרדם על הסיר.
לאחר זאת קם יבש די מוקדם בבוקר באזור 5 וחצי (לא קשור לגמילה, הוא קם מוקדם מאז שלמד לצאת לבד מהמיטה)
עושה קקי בסיר באופן עצמאי (בלילה השני עשה חצי בסיר ועוד חצי על הרצפה לא יודעת למה.. אבל התחתונים נקיות) כמובן שמאד עודדנו אותו וגם הוא מאד התלהב והצביע על התוצר.

אנחנו פשוט אובדי עיצות לגבי הלילה. ראיתי בהרבה מקומות לחכות שיהיו כמה לילות יבשים ואז לגמול. האם להחזיר לו את הטיטול למרות שלא רוצה?
אני לא רוצה לפספס את ההזדמנות של הקקי בסיר שעושה בבוקר כי אחה"צ אף פעם לא הצליח לעשות..
ואם להשאיר תחתונים אז איך להתמודד עם השהות הארוכה בסיר... והאם הפיפי באמצע הלילה טיבעי ויעבור מעצמו?

אגב, גם במעון התחילו לשים לו תחתונים לחצי יום.

אודה לעזרתך המהירה אנחנו ממש מתוסכלים ועייפים. לא אכפת לנו להתמודד עם מה שנכון לעשות אבל אני לא רוצה להחזיר לטיטול ולבלבל אותו וגם לא רוצה ליצור אצלו תסכול מכך שקם רטוב בלילה...

תודה,
טלי

דני גיל

01-11-2018 01:30
היי טלי,
תשומת הלב שלנו מזינה. אם הילד עושה משהו, חיובי או שלילי, בכוונה או שלא בכוונה, ובתגובה הוא מקבל כמויות נדיבות של תשומת לב - חיובית או שלילית - הוא ימשיך ויעשה עוד מאותו הדבר. הגמילה נכון לה להיות משעממת: אני לא בעד הקראת סיפורים, השמעת שירים, שכנועים, מאמץ יתר, טריקים למיניהם. לא צריך את זה. הנכון הוא לאפשר לפעוט שלנו את התנאים הפיזיים להתנהלות עצמאית (נגישות לסיר, לשירותים) ולהניח לו לבחור מתי ואיך לגשת לשם. אם הוא עושה אז מצוין ואם לא אז לא. נחזור לנסות בעוד כמה חודשים. כך או כך, אנחנו לא חיים סביב זה, שזה אומר בין היתר שאנחנו לא עושים דברים שמתישים אותנו וסוחטים את הסבלנות שלנו. אם הוא למשל יושב במשך שעה בסיר ושר שירים ונהנה מהחיים באופן שאינו תלותי בכם אז זה מצוין. אם הוא מעסיק אתכם תוך כדי זה לא מצוין. מי כמוך יודעת למה. לכן ההצעה שלי להיות ענייני, לשים גבולות כשצריך, לא לפחד בשום שלב לחשב מסלול מחדש. והכי חשוב - לקרוא את המאמר "סודות הגמילה מחיתולים" בעמוד המאמרים. בהצלחה!

טלי

01-11-2018 12:20
תודה,
קראתי את מאמרך ואכן נהנתי מהגישה.
הלילה שמנו לו טיטול ואמרנו לו שבבוקר הוא יכול להוריד והלילה עבר טוב יותר על כולנו.
בבוקר אכן הוריד לעצמו את הטיטול ועשה פיפי בסיר.

אנסה לגרום לתהליך להיות "משעמם" יותר כלשונך...