ילד בן שלוש שמתפרע ולא מקשיב

אלונה


דני שלום רב,
כאשר בני בן ה3 משחק במשחקים בבית,תמיד יש קושי לגרום לו להפסיק לשחק ,לסדר את החדר ולהיכנס להתקלח או לישון,הוא מתחיל להתפרע בכל הבית ולבעוט בדברים,אני מנסה להרגיעו באותו הרגע עי כך שאני אוחזת בו ואומרת לו בנחישות שהוא לא יכול להמשיך כך,אך אחרי שאני עוזבת אותו הוא ממשיך,ונוצר מאבק ממושך ומעייף. קראתי פה שאתה ממליץ בנחישות לדבר עם ילדים שלא מקשיבים ולהיות סמכותיים. כאשר הוא מסרב לסדר את המשחקים או לבוא איתי הביתה אחרי גן השעשועים, אני מרתיעה אותו (שזה בעצם איום לא?) אני אומרת לו שמחר אני לא אתן לו שום משחק לשחק איתו אלא אם הוא יתנהג מעכשיו יפה ויחזיר את המשחקים למקום ויילך להתקלח או לישון. מכאן אני שואלת שתי שאלות 1- האם זו הרתעה סבירה והאם רק כשאני באמת איישם את ההרתעה ביום למחרת הוא באמת יפנים וילמד מהלקח של מה שקרה ואיך שהוא התנהג אתמול? האם הרתעה על שלא יהיה לו כיף (כי אני לא ארשה לו ללכת לבית של חבר או משחקים ביום למחרת או אחכ, וכו)רק מאוחר יותר באותו היום או ביום למחרת, אמורה לגרום לו להפנים עם הזמן שיש השלכות למעשיו? 2- כאשר הוא מתחיל להתפרע ולבעוט בדברים בבית אפילו אחרי שאני מחזיקה אותו ואומרת לו שאני לא מסכימה שהוא יעשה את זה,מה אני אמורה לעשות או לומר לו כדי שהסיטואציה לא תחזור שוב ולגרום לו להירגע במיידי במקום שעה של מאבק ממושך עד שהוא נרגע אחרי צעקות בלתי פוסקות שלי?
תודה רבה!
תודה

דני גיל

24-11-2018 16:06
היי אלונה,
עצת הזהב שלי עבורך היא להפסיק לעסוק בעבר כל הזמן ולהסתכל קדימה. במקום לאיים עליו שמחר הוא לא ישחק בואי נדלג למחר. השעה 17:00 והוא רוצה לשחק. את לא מוציאה את המשחקים. הוא שואל למה? את אומרת לו:

"אני רואה בזמן האחרון שקשה לך להפסיק בזמן שקבענו אז אני מעדיפה ככה"
אני מניח שהוא יבקש שוב ושוב וככל שכך תוכלי את להחליט שאת מוכנה לנסות היום ולראות אם הוא אכן עומד בהבטחה שלו. מציע לך להכין אותו מראש לפני שהוא נדרש לסיים לשחק ולסדר איתו יחד את החדר מבלי לדרוש ממנו לסדר לבד בעצמו, ובכל מקרה לא להתעקש במקום הזה. לעניין שאלתך השניה, לדעתי כדאי לך לפנות להדרכת הורים שתיתן מבט והתייחסות עומק למערכת היחסים ולא להסתפק בפורום הזה.