קושי הירדמות גיל שנתיים

דנה


היי דני,
הבת שלי בת שנתיים, וכבר קצת אחרי גיל שנה התחילו בעיות השינה.
ההשכבה היא משעה שמונה בערב אחרי מקלחת וסיפור לפני השינה.
אני שמה אותה במיטה ( מיטת מעבר)
ולוקח לה שעה להירדם כשאני שוכבת לידה או רק יושבת, היא כל הזמן קמה לבדוק אם נמצאים לידה. לפעמים אנחנו רואים שהיא כבר נרדמת, יוצאים מהחדר והיא פשוט יורדת מהמיטה ובאה לסלון.
ניסינו גם את התהליך של הירדמות עצמית אבל היא בכתה המון וצרחה ואפילו ירדה מהמיטה כמה פעמים.
במהלך הלילה היא קמה לפחות פעמיים ובאה אלינו למיטה.
היא אף פעם לא ישנה רצוף אנחנו מאוד מתוסכלים ובנוסף אני לקראת לידה ואני יודעת שזה רק יחמיר את המצב..
רוצה לציין שאפילו לקחנו ייעוץ שינה אבל זה לא החזיק מעמד.

דני גיל

11-12-2020 23:48
היי דנה, מציע לך קודם כל לא להיכנס איתה למיטה. לשבת זה יכול להיות טוב אבל בתנאים הללו: מרגע שהיא נכנסת למיטה את יושבת שם להנאתך ועסוקה בעניינייך, עם דגש על "עסוקה". הדבר הזה יאפשר לה לראות אותך כמי שנמצאת שם כדי להישאר ויפחית מהדריכות שלה. קחי לך משהו לעשות, אם זה לשלוח מיילים או לקפל בגדים לאחר כביסה או לשוחח בטלפון או אפילו לצפות בטלוויזיה, אם יש בחדר טלוויזיה. כמובן יש לך איתה הסכם לא רשמי שאת בעניינייך והיא שמה ראש ועוצמת עיניים. ככל היא לא ממלאת את חלקה בהסכם את יוצאת מהחדר. אבל שימי לב, את לא עושה את זה באיומים ובהצבת תנאים. את נותנת לה לגלות את זה מעצם זה שאת פועלת ככה והיא כבר תדע להתיישר ולשתף פעולה, כי היא תבין ששווה לה לעצום עיניים. תהי טבעית ונינוחה. זה בסדר לשים עליה יד וללטף את הראש, למשל, אבל זה בסדר כל זמן שזה נלווה לעיסוקייך. חשוב שמיקוד תשומת הלב יופנה לעיסוקייך ולא אליה.

דנה

15-12-2020 10:35
היי גיל, תודה על המענה המהיר הבעיה היא שהיא לא נרדמת ברעש או עם אור, כדי להרדים אותה צריך שיהיה שקט מוחלט בבית וגם כל האורות כבויים.

דני גיל

18-12-2020 12:31
הכוונה שלי לאור חלש כמו מנורת לילה שנמצאת לידך או אפילו תאורת המחשב הנייד שלך במידה ואיתו את עסוקה. למה הכוונה שהיא לא נרדמת עם רעש? איך את יודעת? ניסית? דמייני שאתם לוקחים אותה יחד אתכם לאירוע מאוד רועש כמו חתונה (כבר שכחנו שזה היה קיים פעם עם כל הקורונה) - היא לא היתה נרדמת לך על הכתף?

דנה

21-12-2020 20:30
כשאנחנו מתארחים או הולכים למקום מסויים אפילו סתם להורים היא לא נרדמת כשהיא שומעת רעשים כמו שיחות של אנשים או מוזיקה ברקע זה מסיח את דעתה. אפילו אם יש רעש של טלויזיה ברקע היא לא נרדמת. ובגלל זה אין לנו ברירה אלא להשכיב אותה לישון בשקט.

דני גיל

24-12-2020 14:11
בסדר אם לזה היא רגילה אז לא נפריע לה. מה שכן, כל זמן שאת איתה בחדר אז את עם עניינייך וכמובן לא במיטתה.