הרטבה בלילה

רות


הילד שלי בן 7 ועדיין מרטיב כל לילה בעלי קם אליו בדרך כלל להחליף לו את הבגדים וזה נורא קשה לכולנו. ניסינו לדבר איתו ואפילו להציע לו פרס על כל 5 פעמים שהוא מצליח לקום בבוקר יבש.
גם זה לא עוזר לצערי... אנחנו לא כועסים למרות שקשה אבל לא מוצאים פיתרון. מה לדעתף אפשר לעשות?

דני גיל

27-10-2010 13:53
רות שלום, הפתרון פשוט למדי ואני ממליץ לך בחום לנסות את פעמון ההרטבה לילדים אשר מסמן על בריחת שתן תוך צלצול מיד עם הופעת ההרטבה. מדובר בסך הכל במנגנון חיצוני שנועד ליצור את ההתניה הדרושה כדי שבנך יתעורר כאשר יהיה לו הצורך. אני מכיר באופן אישי הרבה ילדים שהפעמון היה מאוד אפקטיבי לגמילה המאוחרת שלהם. את יכולה לכתוב בגוגל "פעמון הרטבה לילדים" ותקבלי את כל המידע הדרוש כמו גם היכן ניתן לרכוש את הפעמון.
בלי קשר, אני מציע להוריד מהילד כל ציפייה ל"הצלחות". כאשר אתם מנסים לחזק אותו על "הצלחות" או לבקש ממנו להתאפק, הוא מבין מכך שהדבר בשליטתו ולכן חווה המון כישלונות. אני מציע אפילו לעשות את הדבר ההפוך, כל הזמן לתת לו את ההרגשה שהוא לא אשם ושזה לא תלוי בו ולכן את אפילו לא מבקשת ממנו שישתדל וכו'. זאת נקודה חשובה רות, חשוב שהילד יאמין בעצמו ודווקא בגלל זה תחסכו ממנו כמה שיותר חוויות כישלון. את יכולה אפילו ליזום איתו שיחה ולהסביר לו שאת ואבא התייעצתם עם אנשי מקצוע ומהם הבנתם שההרטבה היא תופעה שכיחה ומוכרת, והיא בכלל לא קשורה לרצון שלו להצליח, כי את היום מבינה כמה שהוא רוצה להצליח, ואתם שמחים לפחות שמצאתם פיתרון שפתר את העניין להרבה ילדים ועכשיו ננסה אותו. בהצלחה..

דני גיל

06-04-2020 20:14
בדיקה