בקבוק בלילה

שני


שלום דני,
בתי בת שנתיים ושמונה חודשים, בחודשיים האחרונים בלילה היא קוראת לי ומבקשת בקבוק (סימילק) אני נענית לבקשתה, והיא גם רוצה שאני אקח אותה איתי להכין לה את האוכל. לאחר מכן אני מחזירה אותה למיטתה, לפעמים היא מבקשת את הבקבוק לאכול ולפעמים היא נרדמת בלי. השאלה שלי מה הסיבה שזה קורה? והאם יש דרך להפסיק את ההרגל הזה שחוזר על עצמו כול לילה? אשמח לשמוע את דעתך, תודה.

שני

22-12-2010 13:18
היי,
שכחתי לעדכן שלפני השינה היא אוכלת ארוחת ערב, היא לא הולכת לישון בלי לאכול.

דני גיל

23-12-2010 01:30
הי שני,
זה בדיוק הקושי שצץ לעיתים קרובות עם ילדים בגיל הזה. הם רוצים אותנו בלילה משום הביטחון שהם מרוויחים אבל מוצאים כל מיני דרכים חלופיות לבקש את הקרבה;

"אמא תדליקי לי קצת אור"
"אמא אני יכולה לבוא למיטה שלכם?"
"אמא מים"
"אמא בקבוק"
וכדומה.

יש ילדים שישנים רצוף, יש ילדים שמתעוררים וצריכים את העזרה שלנו, לא תמיד יש קשר לתגובות שלנו ואת יכולה להיות בטוחה שזה קורה המון וזה טבעי. יש איזו שמועה כזאת שתינוקות ישנים באופן לא סדיר מקסימום עד גיל שנה ולאחר מכן שנתם מתייצבת ואז אנחנו יכולים לישון בשקט. אבל הרבה הורים יידעו לספר לך שלא כך.

היכן בכל זאת ההבדל בין גיל הינקות לגילאים המאוחרים יותר? ההבדל הוא שסמוך ללידה התינוק מתעורר בגלל צרכים פיזיולוגיים בעוד שככל שהוא גדל, הוא מתעורר ומתקשה להירדם חזרה כתוצאה מצרכים פסיכולוגיים, מה שלנו עשוי להראות כבדיקת גבולות.
כאן את יכולה לפעול בשתי דרכים שונות:

1. לספק כמה שיותר מהר את הצורך הפסיכולוגי, בדיוק כשם שדאגנו לספק את הצורך הפיזיולוגי מבלי לשאול שאלות כאשר הפעוטה שלך היתה תינוקת. כלומר, לא להילחם איתה, לאפשר לה את הבקבוק, לאפשר לה מקסימום בחירה מה שמפנה לך הרבה זמן לתקתק את העניינים ולהראות לה ש... הנה מקיימים את מבוקשי, אין סיבה למתח וחרדות, ומשום שכך, הילדה חוזרת להכיר בעייפות שלה ולהירדם. אגב, מה שקורה לפי התיאור שלך אם הבנתי נכון ואם כך, חשוב לי לחזק אותך בכך.

2. לעשות הפוך. לפעול כתוצאה מהידיעה שהיא לא מבקשת את הבקבוק מכיוון שהיא רעבה אלא מתוך הידיעה שהיא זקוקה לקרבתך. אז את מונעת ממנה את הבקבוק אבל מגייסת סבלנות לכמה לילות שבהם היא לא תירדם מהר ותבקש אותך קרוב אליה, אז יהיה זה "משחק" עדין שבו האתגר יהיה לתת לילדה את ההרגשה שאני "איתך ולא איתך" כלומר, את מספיק קרובה אליה כדי להעניק את הביטחון אבל גם מספיק משחררת כדי שהתלות בך לא תוביל דווקא לערנות.

נכון... יש פה הרבה דקויות. ואם מבין שתי האופציות הללו תמצאי לך את הדרך שאת מרגישה שהיא נכונה לך/לכן, ותרצי בהסבר נוסף ומפורט יותר אז... בשמחה.

שני

23-12-2010 12:55
היי דני,
הבנת נכון אני פועלת בדרך הראשונה שהעלית. אני אמשיך לפעול כך רק רציתי לוודא שזו דרך "נכונה". תודה על החיזוק זו הסיבה שפניתי אליך. דרך אגב אני מאוד נהנית מהספר שלך ומהפורום בכלל. ושוב תודה.

דני גיל

23-12-2010 14:41
.. מצוין אם ככה!
תודה גם לך על הדברים.