לאסוף את השיער

תמי


היי דני,
יש לי שאלה אולי לא כל כך מתאימה לפורום אבל ננסה. בתי מזה שנה לא מוכנה לאסוף את השיער. איך אפשר לגרום לה לעשות קוקו אם בכלל? (אם אתה שואל מה הסיבה שהיא מתנגדת זה בגלל שהיא רוצה להרגיש שיש לה שיער ארוך). תודה.

דני גיל

23-01-2012 02:30
היי תמי,
מדוע את רוצה אותה עם קוקו? אם משום שכך נדרש על ידי גן הילדים שלה או אפילו אם משום שכך מקובל בגן הילדים שלה, נכון לדעתי לקדם את המטרה שלך על ידי הצבת גבול ברור בדומה לאופן שבו תעמדי על כך שתלבש בגדים ולא פיג'מה בצאתה לגן. זה לא צריך להיות היסטרי ולוחץ, בסך הכל לדרישה שלך ממנה קיים כאמור היגיון ואת מציגה לה בפשטות את ההיגיון, נותנת לה מקום להציג את עמדתה, להציע חלופות משלה, לבדוק יחד האם ניתן לקבל אותן ואם לא אז.. לא.

אבל,

אם הרצון שלך לראות אותה עם קוקו עונה על ציפיות ומשאלות אישיות שלך (משהו כמו... תמיד חלמתי על ילדה עם קוקו) וככל שאין לכמיהה הזאת שלך בעצם "הצדקה סביבתית" או הצדקה כלשהי, אז לדעתי תמי אלו הם בדיוק המקומות שבהם כדאי לך להניח, לשחרר, להרפות, במיוחד על רקע מאבקים כאלו ואחרים שממילא קיימים שם ברקע וששוחחנו עליהם כאן בפורום.

כך או כך, כדי להימנע ממאבקים מיותרים ומאוירה של לחצים ומתח כדאי תמיד לעשות כמה דברים כדי לנטרל התנגדויות וכך, במקום לנסות לשכנע אותה שכדאי לה קוקו כי קוקו זה יפה ו... כדומה, פשוט תציעי לה את האפשרות:

"תרצי היום שנלך עם קוקו?"
היא תשיב לך שהיא לא מעוניינת ואז תאמרי לה:

"בסדר... אם תרצי שננסה פעם תגידי לי".

כאשר את מסיימת בכך ולא מוסיפה בהסברים ובניסיונות לשכנע, את בעצם מזמינה אותה לחזור אלייך כאשר תהיה מוכנה לכך משום שאת לא דוחפת אותה להתנגדות כמי שאומרת לאמא שלה:

"לא! את לא מחליטה עליי!"

תמי

23-01-2012 12:48
תודה.
העניין הוא שמאוד מחמיא לה קוקו וכך היא גם תראה יותר מסודרת . (גם פזור יפה לה היא ילדה יפהפייה הכול מתאים לה). הרצון הוא שלנו (אני ואביה) לאסוף לה את השיער. כמובן שזה לא סוגיה שצריך להתעמק בה יותר מידי. בכול אופן התשובות שלך עוזרות לנו .

דני גיל

24-01-2012 02:13
אז קודם כל תודה וחשוב לי רק שתבינו - זה בסדר גמור לשאוף לכך שתהיה לנו השפעה על ילדינו, שנוכל להוביל אותם למקומות שאנחנו רוצים ושבסך הכל אנחנו גם יודעים, יטיבו עמם. העניין הוא שאנחנו לא יכולים לכבוש את המקום הזה בכוח אלא לזכות בו. במילים אחרות - להיות זכאים לו. כדי שנהיה זכאים להיות הורים בעלי השפעה על הילדים שלנו אנחנו צריכים ראשית לבנות אמון ובכלל זה להבדיל עיקר מטפל. על רקע ההתכתבויות הקודמות שלנו, עניין הקוקו מול השיער הפזור נראה לי עיסוק בטפל ומכאן התשובה שלי. גם אני אגב אוהב קוקו :)