ילד בן חמש וחצי ובורח לו קקי....

אנה


הי דני,

לבני בן החמש וחצי ישנן תקופות (כמו השבוע האחרון) שפשוט בורח לו קקי. זה מרוח בתחתונים והוא יכול להיות עם זה שעות עד שמישהו ישים לב וישאל אותו והוא יאמר "לא הרגשתי". או אפילו פעם אחת היה לו פשוט "גוש" גדול בין הלחיים (סליחה על התיאור..) והוא פשוט לא הרגיש.
ברור לי שזה משהו שקשור לשליטה וצומת לב.
אציין שאין שום שינוי כלשהו בבית כרגע.
אציין שהוא ילד באמת טוב. ובשיחה עם הגננת גם ישנה הרגשה לפעמים שהוא כול הזמן רוצה לרצות אותנו וחשבנו שזו דרך שלו "למרוד" ולשלוט?
מה דעתך? מה כדאי לעשות כדי שזה ייפסק?
אגב- לפני כשנה החזרתי אותו לחיתולי לילה (אני חושבת בעצתך גם :-) ) מכיוון שכול הזמן בורח לו בלילה פיפי- הוא ישן חזק לגמרי, אך גם זה משהו שהייתי רוצה לפתור.

תודה,
אנה

דני גיל

18-03-2012 19:25
היי אנה :)

הרעיון היה להחזיר לו את תחתוני הלילה לתקופת החורף כדי להוריד ממנו לחץ ולאפשר לו להבשיל לגמילה. לעתים זה הפתרון ולעתים לא. מתי לא? יש מצבים שבהם קיימת בעיה של הרטבת לילה עם מאפיינים אחרים, אולי פיזיולוגיים, ואז הילדים מרטיבים גם בגיל עשר.

בדקתם את שיטת הפעמון? הרעיון הוא להצמיד לגוף פעמון או מכשיר רטט אשר מסמן לילד מיד עם ההרטבה. אחרי כמה לילות הוא לומד לקשר בין עשיית הפיפי לבין מצב של ערות ו... מתעורר באופן טבעי ועצמאי ובסופו של דבר קם בבוקר יבש. נראה לי ששווה לבדוק.

לעניין גמילת הקקי כדאי לכם לדעתי קודם כל להתייעץ עם רופא משפחה. בלי קשר – תנו לו לארגן את כל ההחלפה בעצמו; תנחו אותו ותלמדו אותו מה לעשות כאשר זה קורה כדי שיהיה עצמאי ובעיקר – כדי שהאחריות תעבור אליו. הרעיון הוא לא שאתם תעבדו פחות קשה אלא שהוא ייגמל מהר יותר (בהנחה שהבעיה היא פסיכולוגית). בהצלחה..

אנה

19-03-2012 14:48
הי דני ותודה על התגובה המהירה :-)

לגבי פיפי בלילה: אתה יודע לומר לי איפה יש פעמון כזה? ממה שאני מתרשמת ממנו (כי כבר אמר לי "אז מה אם יהיה לי פיפי, יש לי חיתול")הוא התרגל לזה ואולי נשען על זה? אני תכננתי בקיץ שוב להוריד את החיתול (כי גם יותר קל להחליף מצעים..) וכמובן לתת לו לעשות את זה.

לגבי קקי: בדיוק אתמול שברח לו שוב אמרתי לו לנקות את זה לבד (כבר עשינו זאת כמה פעמים איתו)- והוא עשה זאת בשמחה רבה! 0ראיתי אותו מחחיך תוך כדי שיפשוף התחתונים...). אני מנילה שנמשיך כך?
חשוב לי לציין שזה בא בתקופות ולא קורה משך זמן מה.. כך שזה "משגע" אותי מאיפה זה נובע?...

אגב, אציין במייל האישי שלך אבל על עוד נושא שדיברנו לפני כשנה- קלעת בול!!! פירוט בהמשך :-)

אנה

דני גיל

19-03-2012 19:26
... ממתין לך במייל למרות שאני מבין על מה ולמה :)
ואנה, לדעתי תעשי גוגל על "שיטת הפעמון להרטבת לילה" ותגיעי לאן שאת צריכה. אציע לך גם להניח לשאלות מהסוג "מאיפה זה נובע?", העיקר שאתם פועלים נכון.