לעזור לתינוקת להשתלב בגן

ברכה


שלום. בתי בת 1.8 שנים. בחודש הבא אני מכניסה אותה לגן בפעם הראשונה. יש לציין שזו גן ותיק עם המון המלצות. אני ואימי היינו שם עם הקטנה וצפינו מהצד ורצינו לראות איך היא מתמודדת. היא היתה בשוק. עבר לידה ילד ופגע בה היא לא הגיבה למרות שראיתי שזה כאב לה. היא כל הזמן רצתה ללכת משם. יש לציין שיש 23 ילדים ו 3 אנשי צוות. אני כאמא פוחדת עליה שיפגעו בה והיא לא תגן על עצמה, שהיא לא תשתלב. האם לדעתך כדאי להכניס אותה לגן עם כמות ילדים כזו? ואם כן איך היית ממליץ לי לעזור לה להשתלב ומה לומר לצוות הגן איך לנהוג בה וכו׳. תודה

דני גיל

09-05-2012 02:45
היי ברכה,
די צפוי בסך הכל,
בתך נכנסת בימים אלה לראשונה למסגרת והתגובה שלה לפי התיאור שלך היא תגובה בריאה וצפויה מראש.

טוב תעשי אם תכניסי אותה בהדרגה:
בהתחלה תפני לך שני בקרים (ואפילו יותר) כדי להגיע איתה לגן לזמן קצר (חצי שעה עד שעה). בזמן הזה את נמצאת בגן למען עצמך והיא כביכול רק מתלווה אלייך. תסתובבי לך בגן, תתענייני בילדים, בספרים, תחליפי כמה מילים עם הגננת, שתו יחד קפה אם היא פנויה לכך. הכל במטרה להכיר לבתך את סביבתה החדשה באופן לא מלחיץ.

בזמן הזה אין לך שום ציפיות ממנה: מותר לה להסתובב בחצר, מותר לה להיצמד לך לברכיים ושתעשה מה שהיא רוצה.

ביומיים הבאים תשאירי אותה בגן למשך שעתיים ללא נוכחותך,
בשבוע שלאחר מכן - עד מנוחת הצהריים.
אחר כך היא כבר תסתגל וותתרגל ותוכלי להשאיר אותה גם לישון שם את מנוחת הצהריים, אם צריך.

אחרי היום הראשון שבו השארת אותה בגן לפרק זמן קצר, תצפי לקשיים בפרידה בבוקר שלמחרת. היא תבכה ואולי תצרח וגם כאן חשוב שתדעי שזה טבעי וצפוי, קורה כמעט תמיד וכמעט לכולם. לכן "תחתכי", תעבירי אותה לידיים של הגננת ותמשיכי לדרכך. תסמכי על הצוות המנוסה שבגן שידע לתת לה את הביטחון שהיא זקוקה לו.

אחרי שבדקת ונוכחת שהגן הזה הוא גן טוב ושאפשר לסמוך על הגננת וצוות הגן, פשוט תשחררי ולכי לדרכך. הם באמת יודעים את העבודה והמשימה שלהם הופכת להיות קלה יותר ברגע שאת נפרדת לשלום.

בהצלחה..

ברכה

09-05-2012 08:46
קודם כל תודה דני. השאלה שלי היא האם לפי דעתך גן ילדים עם 23 ילדים לילדה בגילה שנכנסת בפעם הראשונה לגן הוא לא גן גדול מדי? והאם אני צריכה להעיר את תשומת ליבה של הגננת ולהגיד לה שישמרו עליה ויהיו איתה בימים הראשונים או לא להגיד דבר? תודה

דני גיל

09-05-2012 18:18
לשאלתך הראשונה - עקרונית עדיף שתהיה עם עשרה ילדים ולא 23, אבל זה לא הדבר הכי חשוב. החשוב הוא הניהול של הגן, מסירותן של הגננת והסייעות, אהבתן והתאמתן לתפקיד. וגם - שהילדים בגן יהיו בגיל של בתך, פחות או יותר. יש גני ילדים ומשפחתונים עם מספר ילדים מצומצם אבל בעלת המעון או המשפחתון כנראה פתחה את העסק שלה לא מהסיבות הנכונות ואת המחיר משלמים הילדים.

לשאלתך השניה - אין לי ספק שהגננת מודעת לתהליך ההסתגלות שילדים חדשים עוברים עם כניסתם לגן. עם זאת תרגישי חופשי להתעניין ולשאול. כך תקבלי גם את המידע שאת רוצה וגם להביע את חששותייך.

ברכה

09-05-2012 18:41
תודה רבה דני. דרך אגב זה גן שנחשב בין עשרת הגנים הטובים בארץ.

דני גיל

09-05-2012 20:20
מעולה אם ככה. תסמכי על הגן ובעיקר תסמכי עליה. בהצלחה!