אבחון ילד היפראקטיבי

רונית


שלום
יש לנו תאומים (בן ובת) בני 3.5.
הבת היא שובבה ועקשניתב התאם לגילה, אבל הבן, פשוט תזזיתי בצורה קצת יותר מהרגיל. אני טוענת שהוא ילד בעל בעיית קשב וריכוז היפראקטיבי (אני יודעת שאלה שני דברים שונים, ובכל זאת...), וגם הרופאה והגננת שלו כבר זרקו לי משהו על קשב וריכוז וקצת "היפר".
איך אני יכולה באמת לאבחן אותו? האם באמת צריך לחכות עד לגיל 5 לאבחון?
אנא עזרתכם

דני גיל

17-10-2012 01:02
היי רונית,
לדעתי אין טעם לאבחן ילדים שטרם מלאו להם חמש שנים כאשר על הפרק הפרעות קשב וריכוז שונות. אנחנו לא מדברים הרי על הפרעות תקשורת חמורות כמו סוגים שונים של אוטיזם. הילד בסך הכל בן 5, תזזיתי קצת יותר מהרגיל, המקסימום שאתם יכולים לעשות הוא לקבל אותו כמו שהוא, באהבה והרבה הומור.

אגב, כאן למעלה באתר תוכלי להיכנס לעמוד שנקרא "משהו לילדים". המצגת השלישית בדף הזה היא מצגת שנועדה לצפייה משותפת של הורים עם ילדיהם ההיפראקטיביים. אם צפיתם ואהבתם תוכלו גם לשלוח לי מייל ואחזיר לכם את המצגת הזאת כקובץ נפרד (ככה ניתן לדפדף בה מהר יותר).

נעמי

10-02-2019 00:19
שלום,

רציתי לדעת מה הטיפול היעיל ביותר לילד בן 5 היפראקטיבי? עיקר הבעיות הם בגן.

תודה

דני גיל

11-02-2019 00:38
היי נעמי, לא יודע להשיב לך על כך במיוחד לאור גילו הצעיר ובכל זאת כמה מילים על הנושא:
היפראקטיביות היא טמפרמנט שיכול להיות מגביל ויכול להזניק קדימה. אני רואה סביבי הרבה מבוגרים היפראקטיביים שנורא מצליחים בחיים ודווקא הודות לטמפרמנט הייחודי שלהם. נכון שזה לא משנה את העובדה ש... לך, כרגע, כאמא, קשה. ולגננת קשה. מה שבסופו של דבר פוגע כמובן בילד כי ככל שקשה לנו איתו, קשה לו איתנו, מובן ומיותר להסביר. מה שכן, לפני שאנחנו מחפשים את הטיפול הנכון עבור הילד, ככל שצריך, חשוב לבדוק לפני כן שאנחנו אכן רואים אותו נכון: באור חיובי ולא באור ביקורתי ושיפוטי.

ממליץ לך גם לקרוא את זה:
http://www.superdaddy.info/articles-29

בהצלחה!