בן שנה ושלושה מסרב לישון צהריים

ערן


שלום,
בננו בן שנה ושלושה חודשים. הוא הולך בבוקר למטפלת ושם ישן בעגלה למשך כשעה או פחות. כשהוא מגיע הביתה בשתיים הוא אמור לישון צהריים וכך באמת היה. לאחרונה- כחודש בערך הוא מסרב לישון. אם נשאיר אותו במיטה ונצא הוא יכול לקשקש עם עצמו עד בלי סוף. ניסיתי לחזור אליו מידי פעם להשכיב וזה לא עזר. לפעמים הוא ממש בוכה חזק ומתנגד ולפעמים לא אבל השורה התחתונה- לא ישן. אשתי התחילה לקחת אותו לנסיעות באוטו כדי שישן. הוא נרדם תוך כמה דקות וישן למשך שעה וחצי שעתיים. העניין הוא שזה פתרון לא נח לנו וגם בעייתי להרגיל אותו לכך.אציין רק שבתחילת הדרך היתה לנו יועצת שינה והשתדלנו לעשות הכל לפי הספר..מה עושים?
תודה,
ערן.

דני גיל

25-03-2013 20:05
היי ערן,
למה אגב "מטפלת" ולא גן ילדים? כי רישום לגן ילדים יסדר לכם את העניין הזה, ובכלל... הוא ייהנה מסדר יום אטרקטיבי ויכיר חברים. מה דעתך?

לשאלתך, אני לא יודע איך אפשר לאלץ ילד לישון. בערב כשהילדים נכנסים לשנת לילה זה עניין אחר, אבל לעניין שנת הצהריים לא הייתי מתעקש על כך. למה?

ראשית כי הוא ישן בזמן השהות עם המטפלת. יכול להיות אגב שהוא ישן יותר ממה שאתם חושבים?
שנית, הוא מתקדם לגיל שנה וחצי שבו פעוטות בעלי טמפרמנט מסוים כבר מתחילים לברור את שנת הצהריים שלהם. לכן זה צפוי שהרגלי השינה שלו השתנו בטווח של חודשים ספורים, כפי שקרה.