גמילה ממוצץ

עירית


הי דני,
הבן שלי בן שנה ו-7 חודשים, לפני כחודש גמלנו אותו ממוצץ במהלך היום, וזה עבר די חלק. עכשיו אנחנו מתלבטים מתי ואיך כדאי לגמול אותו ממוצץ לפני שינה, מה דעתך?

דני גיל

01-04-2013 01:21
היי עירית,
אם את מרגישה שהמוצץ נחוץ לו להירדמות ולשינה אז לא הייתי ממהר לגמול אותו ממנו. בכל מקרה, לא הייתי לוקח ממנו את המוצץ לפני שהייתי רואה אותו ישן בלי, כלומר נרדם עם המוצץ אבל מעיף אותו מהפה כאשר הוא נכנס לשינה. בשלב הזה את יכולה להוציא את המוצץ ממיטתו כאשר הוא נרדם, ובשלב מאוחר יותר לתת לו להירדם גם בלי המוצץ.

בכל מקרה, אם המוצץ מרגיע אותו ועושה לו טוב אז... תני לו את הזמן.

עירית

02-04-2013 18:19
הי דני,
זה בדיוק מה שקורה, כשהוא נרדם הוא מעיף אותו וישן בלי וכאשר מתעורר באמצע הלילה הוא מוצא אותו במיטה ושוב מכניס לפה וכך נרדם מבלי להעיר אותנו.

דני גיל

02-04-2013 19:49
מעולה! ככה צריך :)

עירית

03-04-2013 01:04
הי דני,
אז מתי כן לגמול אותו? מה יהיו הסימנים למוכנות?

דני גיל

03-04-2013 02:32
תינוק - אפס עד שנה,
פעוט - שנה עד שלוש,
ילד - שלוש ומעלה,

לדעתי, תני לו את המוצץ לפחות כל זמן שהוא פעוט וככל שהוא יגדל תוכלי לראות איך המוצץ נמצא לו בפה מתוך הרגל ולא מתוך צורך פיזי. הרגלים נכון לשנות אבל לא כך לגבי צרכים פיזיים, ומוצץ בגיל שלו הוא בהחלט צורך פיזי.

עירית

03-04-2013 16:28
הבנתי, תודה דני.

מיה

08-04-2013 11:53
היי דני,

הבת שלי בת שנתיים ושלושה חודשים, מכורה למוצץ, גם ביום.
כשהוא לא אצלה, היא לרוב תבקש אותו ונראה גם שהוא עוזר לה מאוד להירגע.
היינו שמחים לראות אותה גמולה ממוצץ, כי אנחנו חוששים שזו אחת הסיבות לכך שהיא מדברת לא ברור וגם בגלל שמועות שזה לא בריא לשיניים, אבל נמנענו מלעשות זאת עד כה.

האם בתשובתך לעירית אתה מדבר על הגיל הנכון לגמילה בלילה או גם ביום? כלומר, האם לדעתך, עד גיל שלוש נכון לעזוב אותה לנפשה עם המוצץ, וכשתגיע לגיל שלוש להתחיל במאמצי גמילה הדרגתיים (וקשים)?

דני גיל

08-04-2013 12:11
היי מיה,
אז ככה:
- לא נכון לגמול את הילד ממוצץ בלילה לפני שהוא נגמל ממנו במשך היום. לכן נתחיל מגמילה ביום.
- סביר להניח שמרגע שהילד נגמל מהמוצץ במהלך היום הוא יזדקק לו בלילה רק לצורך הירדמות, ופה כדאי לדעתי לתת לו את הזמן.
- בכל מקרה המוצץ נחוץ לילד בשלוש השנים הראשונות וברגע שהורים "נותנים" לילד את המוצץ בעודם שלמים עם ההחלטה הרי שהגמילה העתידית צפויה להיות נוחה יותר. לעומת זאת, כאשר הורים אומרים לילד כל כמה דקות כמה שהוא כבר גדול ושהוא לא צריך את זה ו... כדומה הם בלי לרצות מעצימים את הערך של המוצץ עבור הילד, וגורמים לילד לראות במוצץ נכס יקר שצריך להגן עליו כי... יש הרגשה שמישהו בדרך לקחת את זה ממני.

אנאל

23-04-2014 00:05
שלום. הילד שלי בן 6 ועד לפני שבוע היה עם מוצץ. ביום כדי להירגע ובמיוחד בלילה כדי לישון. לקראת פסח הודעתי לו שנפסיק את המוצץ למשך היום ורק בלילה הוא יוכל להיות איתו ולאחר מכן נמנע ממנו לגמרי. ביום הראשון שהפסקנו את המוצץ הוא החליט לזרוק אותו לגמרי.. כבר שבוע הוא בלי מוצץ ואמנם ביום הוא בכלל לא מבקש אותו אך בלילה ממש קשה לו להירדם בלי..האם זה יהיה נכון להחזיר לו את המוצץ לתקופת מה רק בלילה או שזה נסיגה ועדיף לעבור תשלב הזה בסבלנות?

דני גיל

23-04-2014 00:14
היי אנאל,
חד משמעית הוא לא צריך מוצץ בגיל הזה, לא ביום ולא בלילה. תסמכי עליו ותראי לו שאת סומכת עליו באופן שבו את עושה את זה בלי להסס. בהצלחה!

מור

17-01-2015 16:10
היי, הבת שלי בת 3 חודשים ומרגע שנולדה מכורה למוצץ באופן טוטאלי, חוץ מבמקלחת או כשהיא ממש רדומה כל רגע בלי מוצץ היא בוכה ודורשת אותו.. כשאני שמה אותה על הבטן כדי להרים ראש היא בוכה כי הוא נופל לה אבל מרימה את הראש ברגע שאני מחזירה לה אותו היא מניחה את הראש ולא מרימה שוב.. מה לעשות???

דני גיל

18-01-2015 16:08
היי מור,
יש מצבים שהמוצץ הוא הבעיה ויש מצבים שהמוצץ הוא הפתרון. בגיל שלושה חודשים המוצץ הוא בהחלט פתרון, כלומר מספק היענות לצורך ולכן נאפשר אותו לתינוק מתי וכמה שהוא רוצה.

ענת

02-02-2015 11:03
היי
התינוק שלי בן 6 חודשים. לא ככ אהב מוצץ עד בערך 4 חודשים אז הפסקתי להתעקש. ממש לפני שבועיים בגיל 6 חודשים ניסיתי שוב ונראה שהמוצץ עוזר לו להרדמות. השאלה שלי האם ניתן להפריד בן שימוש יום ללילה. האם ניתן לתת לו את המוצץ לעזרה בשינת יום אך לא הלילה או שזה יצור בלבול?

דבורה

04-06-2015 15:15
שלום,
הבן שלי בן שנה בימים אלה. הוא נרדם רק עם בקבוק או מוצץ. וישן רק עם מוצץ גם בלילה וגם ביום. במהלך המשחקים - אין לו שום צורך במוצץ, אם הוא לא רואה אותו.
לא הייתי חושבת עכשיו על גמילה ממוצץ, אבל בעוד כחודש הוא יצטרך לעבור ניתוח לתיקון חיך שסוע. ולאחר מכן כשלוש שבועות - תקופת שיקום. במהלך תקופה זו אסור יהיה לו לקחת שום דבר לפה, כולל משחקים, ידיים, בקבוקים ומוצצים. אני רוצה לנסות לגמול אותו בתקופה הקרובה, כדי שלאחר הניתוח הוא לא יסבול, בנוסף לכל שאר הדברים, גם מהפרידה הקשה והפתאומית מהמוצץ והבקבוק. נכון להיום - בלעדיהם הוא לא יכול להירדם ולא יכול לישון. מה אתה ממליץ?

דני גיל

07-06-2015 01:47
היי דבורה,
אני מבין את השיקול שלך ואולי את צודקת אבל אני לא בטוח שזה הדבר הנכון. תהיה לו התמודדות לא קלה. זה נכון. גם לך. ההעדפה שלי במצבים כאלה היא לאגור כוחות לקראת ההמשך ולא לבזבז אנרגיות על כלום בשלב זה. את צריכה להגיע להתמודדות הזאת חזקה והוא צריך להגיע להתמודדות הזאת עם מקסימום אמון בהורים שלו. לכן נראה לי נכון שהוא יגיע לאתגר הזה "נקי" - עם מה שפחות חוויות מקדימות שליליות. ותקופת ההתמודדות - אנחנו רוצים שתהיה מה שיותר קצרה. אם תתחילו לאתגר את עצמכם כבר מעכשיו זה עשוי להרגיש לכם ארוך יותר ותובעני יותר. מה שלא תחליטו שיהיה בהצלחה ושיעבור מהר.

לילך

31-07-2018 15:00
שלום רב,
בני בן שלוש וחצי ולפני כשבוע השתכנע לזרוק את מוצציו. הוא גזר וזרק את כולם, אך כעבור כמה דקות התחרט ומאז קשה לו בלי המוצץ. גם אם הוא לא מבקש אותו, זה משפיע עליו, הוא עצבני יותר בחלק מהזמן או עצוב בחלק אחר, ובמהלך הלילה או ההירדמות (כולל בשעות הצהריים) הוא אפילו מכניס את החיתול לפה או את האצבעות כולן בגלל הקושי.
לדעתי, הוא לא היה בשל לכך ואני בדילמה אם נכון להחזיר אותו למוצץ או לא.

דני גיל

31-07-2018 23:07
לילך תאפשרי לו את המוצץ רק לצורך שינה. הגמילה מהמוצץ נכונה לדעתי כשהיא נעשית בשני שלבים: גמילה מהמוצץ ביום, ולאחר כמה חודשים גם בלילה. בהצלחה!