תזונה לתינוק

כביר מירב


רציתי להתייעץ איתך בנוגע לבני בן הארבעה חודשים לגבי מספר נושאים.
1. נולד 3 קילו עבר ניתוח חזה בגיל חודש מאז מתפקד רגיל אוכל מטרנה שלב 1 כיום שוקל 5700 קילו האם כדאי להתחיל במתן דייסת קורנפלור כיום בן ארבעה וחצי חודשים כמעט. אוכל כמות של 140 נעשה רעב שוב תוך 3.5 שעות. (התחלתי טעימות של ירקות לפני שבוע)

2. בנוגע לשינה ישן טוב בלילה משמונה או תשע בערב עד שש או שבע בבוקר קם באמצע הלילה פעם אחת לאכול וממשיך לישון במשך היום ישן מאוד קצר שנת בוקר בקושי שעה, שנת צהריים 3/4 שעה עד שעה וחצי ואחר צהריים תופס תנומה של חצי שעה עד ארבעים דקות. יש לציין כי הוא ילד גבוה ורזה, פעיל מאוד, כבר מתהפך לשני הצדדים, עירני, ממלמל, התחילו כאבי חניכיים.

אז שתי השאלות העיקריות לגבי התזונה: האם כדאי לתת תוספת של דייסה וכמה פעמים ביום. והאם ניתן לעשות משהו לגבי השינה הקצרה במהלך היום כל שעתיים וקצת נעשה שוב עייף. ישן מעט מאוד ומתעורר. אודה לתשובתך.

דני גיל

30-07-2013 04:13
היי מירב,
לפני גיל חצי שנה ועד כמה שידוע לי התינוק לא זקוק לתוספת דייסה על החלב או התחליף חלב שהוא יונק. תוכלי להמשיך ולבדוק בפורומים רלוונטיים (תזונת ילדים/תינוקות). לעניין השינה, נשמע לי אופייני, גם אם לא אידאלי. אני מניח שהוא יתאזן עם הזמן וימקד את המנוחה שלו לשינה אחת וארוכה בצהריים.